Види булінгу в дитсадку
Булінг(від англ. to bull— переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої. Як організувати інклюзивне освітнє середовище Булінг у ЗДО може проявлятися як тиск: психологічний фізичний. Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор. Хто провокує булінг в дитсадку Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в ЗДО можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо: педагог або помічник вихователя: – зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі – ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки – глузує із зовнішнього вигляду дитини – образливо висловлюється про дитину чи її батьків – проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини батьки або члени сім’ї: – б’ють та ображають дитину вдома – принижують дитину у присутності інших дітей – проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини – ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку). Усі діти потребують підтримки дорослих— батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі. Як міняється поведінка дитини під час булінгу в ЗДО Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина: вдома: – не хоче одягатися вранці – шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка – просить батьків забрати її із дитячого садка раніше – плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт – не контактує з однолітками у дворі – грає наодинці в парку в дитячому садку: – не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо – усамітнюється при будь-якій нагоді – часто губить свої іграшки або речі – бруднить чи псує одяг – грає поламаними іграшками – відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чигрі – не має друзів у групі.
Увага! Булінг!
Це потрібно знати!
Порядок реагування на випадки булінгу (цькування) в Херсонському закладі дошкільної освіти №44 Херсонської міської ради:
- При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу (цькування) батьки, законні представники дитини, вихователль, сама дитина або інші учасники освітнього процесу повідомляють про це адміністрацію закладу освіти.
- Керівник закладу освіти отримавши заяву про випадок боулінгу (цькування) невідкладно реагує на представлені факти:
2.1. Приймає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.
2.2. Наказом по закладу освіти створює комісію з розгляду випадку булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вжиття відповідних заходів реагування.
- Результати службового розслідування викладаються в акті.
- У разі підтвердження факту булінгу (цькування), адміністрація закладу освіти повідомляє відділ поліції та службу у справах дітей.
- Рішення комісії реєструється в окремому журналі та доводиться до відома постраждалого.
- Адміністрація закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учасникам освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).
№ з/п | Заходи | Термін проведення | Відповідальний |
Нормативно-правове забезпечення | |||
1 | Створення нормативно-правової бази щодо забезпечення запобігання та протидії булінгу | постійно | директор |
2 | Обробка матеріалів «Скриньки довіри» для батьків, педагогів, розгляд на засіданнях педагогічних рад, оновлення інформації на веб-сайті закладу з проблеми запобігання та протидію булінгу | щомісяця | вихователь-методист |
3 | Невідкладне інформування, уразі виявлення випадку булінгу, відповідних органів, визначених Законом України від 18.12.2018 № 2657-VIII«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» | у разі виявлення випадку | директор |
Організаційно-методична робота | |||
4 | Цільовий семінар: «Проблема насильства над дітьми дошкільного віку» | вересень | вихователь-методист |
5 | Організація роботи «Скриньки довіри» для батьків і педагогів, оновлення інформації веб-сайту з проблеми запобігання та протидію булінгу | вересень | вихователь-методист |
6 | Педагогічна ситуація: “У нашій групі особливі діти” | жовтень | вихователь-методист |
7 | Організація і проведення освітньо-правового тижня, виставка малюнків «Я дитина – мала маю великі права» | грудень | вихователь-методист |
8 | Методичний міст “Майстерня успіху”: взаємодія вихователя з агресивними дітьми | грудень | вихователі |
9 | Тренінг для педагогів «На скільки серйозною є проблема булінгу та мобінгу в колективі» | січень | вихователь-методист |
10 | Консультація: «Як розв’язати конфліктну ситуацію між дітьми» | січень | вихователь-методист |
11 | Буклет: “Попередження насильства в сім’ї” | березень | вихователь-методист |
12 | Тематичний брифінг з переглядом та обговоренням відео сюжетів для педагогів щодо ненасильницьких методів поведінки та виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання стресу | квітень | вихователь-методист |
Робота з дітьми | |||
13 | Бесіда «Мої права та обов’язки» | грудень | вихователі |
14 | Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність | грудень | вихователі |
15 | Корекційно-розвивальне заняття з дітьми старших груп “Подорож до країни дружби” | лютий | вихователі |
16 | Перегляд та обговорення мультфільму «Жив собі чорний кіт» | січень | вихователі |
Робота з батьками | |||
17 | Активізувати просвітницьку роботу з питань правової освіти серед родин вихованців (онлайн) | протягом року | вихователі |
18 | Забезпечити консультативну допомогу батькам з питань соціально-правового захисту дошкільників (за потребою з використанням мережі Viber ) | протягом року | вихователь – методист, вихователі |
19 | Пам’ятка «Ні – агресії!» (інформаційне повідомлення на веб-сайті) | вересень | вихователь – методист |
20 | Інформація в рамках проведення батьківських зборів “Протидія цькуванню дітей вдома” | листопад | вихователь – методист |
21 | Практикум для батьків “Вправи спрямовані на розрядку гніву та агресії у дитини” | грудень | вихователі |
22 | Перегляд та обговорення мультфільму «Соловейко з одним крилом» | березень | вихователі |