ЗАТВЕРДЖУЮ СХВАЛЕНО
Директор педагогічною радою Херсонського ЗДО №44 протокол №4 Херсонської міської ради від» « 28 »січня 2021р ____________Тетяна БОРОВИК
|
ПОЛОЖЕННЯ
про внутрішню систему забезпечення якості освіти
Херсонського закладу дошкільної освіти №44 Херсонської міської ради
- Загальні положення .
1.1.Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Херсонського закладу дошкільної освіти №44 Херсонської міської ради (далі-Положення) розроблено відповідно до вимог статті 41 Закону України «Про світу».
1.2.Педагогічна рада ,як колегіальний орган управління закладу дошкільної освіти формує систему та затверджує процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти ,зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності (ст.20 Закону України «Про дошкільну освіту»)
1.3.Положення поширюється на всіх працівників закладу дошкільної освіти , які здійснюють професійну діяльність відповідно до трудових договорів, зокрема на працівників ,які працюють за сумісництвом .
1.4.Термін дії Положення необмежений . Положення діє до затвердження нового.
1.5.Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі ВСЗЯО) забезпечує керівник закладу дошкільної освіти в межах наданих йому повноважень.
1.6.Коригування змісту ,зміни та доповнення до цього Положення вносить керівник закладу дошкільної освіти за згодою педагогічної ради.
1.7.Критерії ефективності ВСЗЯО :
- всебічний розвиток дитини дошкільного віку відповідно до її задатків нахилів, здібностей , індивідуальних ,психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду;
- якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;
- оптимальне матеріально-технічне , навчально-методичне ,психолого-педагогічне, медико-соціальне забезпечення якісної організації освітнього процесу;
- дієва система управляння закладом дошкільної освіти .
1.8.Компоненти ВСЗЯО:
- стратегія (політика);
- організаційно- функціональна структура;
- процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти та освітньої діяльності;
- критерії , правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
- критерії , правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;
- система та процедури управління закладом дошкільної освіти, зокрема інформаційні;
- умови якісної організації освітнього процесу (умови,за яких стає досяжним належній рівень освіти вихованців закладу);
- система та механізми забезпечення академічної доброчесності.
ІІ .Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
2.1. Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі-Політика )визначає мету і завдання її впровадження та принципи ,на яких вона будується.
2.2.Мета політики ВСЗЯО:
- гарантування якості дошкільної освіти здобувачів;
- формування довіри суспільства до закладу дошкільної освіти.
2.3.Завдання політики ВСЗЯО:
- створювати освітнє середовище для оптимального розвитку кожного вихованця, відповідно до його задатків, нахилів ,здібностей ,індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб.
- забезпечувати умови постійного професійного зростання та самореалізації педагогів;
- актуалізувати питання забезпечення умов , які сприяють якісній організації освітнього процесу в інклюзивній освіті ;
- отримувати об’єктивну інформацію про функціонування і розвиток закладу дошкільної освіти;
- сприяти розвитку партнерських відносин усіх учасників освітнього процесу;
- забезпечувати інформаційну відкритість діяльності закладу дошкільної освіти;
- запобігати проявам дискримінації , булінгу;
- знаходити оптимальні чинники впливу на результативність освітнього процесу та впроваджувати їх в дію.
2.4.Принципи політики ВСЗЯО:
- дитиноцентризм, -забезпечення процесу виховання і навчання кожної дитини на основі розвитку природних здібностей.
- автономність ,– самостійність у визначені стратегії і напрямів
розвитку закладу ,виборі форм і методів організації освітнього процесу,які відповідають нормативно-правовим документам ,Базовому компоненту дошкільної освіти;
- системність-усі компоненти та функції системи управління діяльності закладом дошкільної освіти взаємопов’язані ,що створює взаємозалежність між ними;
- цілісність-єдність усіх видів освітніх впливів нам здобувача дошкільної освіти, їх підпорядкованості головній меті освітньої діяльності ,яка передбачає всебічний розвиток ,виховання і соціалізацію особистості ,яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою ,має прагнення до самовдосконалення і навчання протягом життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності;
- вдосконалення-потреба постійного вдосконалення освітнього процесу відповідно до зміни внутрішнього та зовнішнього середовища, даних та інформації про результативність освітньої діяльності;
- партнерство- взаємодія учасників освітнього процесу ,побудована на довірі та повазі, зацікавленості до суб’єктів освітнього процесу , відповідно до їх поточних та майбутніх потреб, готовності до конструктивної співпраці для досягнення високої якості освітнього процесу;
- відкритість і прозорість –процедури системи забезпечення якості освітньої діяльності відкриті та зрозумілі для учасників освітнього процесу;
- гнучкість і адаптивність- можливість відповідно до внутрішніх умов та зовнішніх впливів міняти методи управління якістю ,отримувати зворотні зв’язки та різні комунікації;
- інноваційність.-здатність продумувати та впроваджувати нові, відсутні у практиці закладу ідеї, технології, методики , пов’язані із забезпеченням якості дошкільної освіти.
ІІІ.Організаційно-функціональна структура внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
3.1 Організаційно-функціональна структура ВСЗЯО -це суб’єкти , які здійснюють або включені у процеси оцінювання якості освіти та інтерпретації отриманих результатів: адміністрація закладу, тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, групи моніторингу);педагогічна рада.
3.1.1.Адмістрація закладу дошкільної освіти:
- формує документи ,що регулюють функціонування ВСЗЯО закладу дошкільної освіти , представляє їх на засіданні педагогічної ради ,після схвалення педагогічною радою ,керівник затверджує і контролює їх виконання.
- готує пропозиції, спрямовані на вдосконалення ВСЗЯО у закладі дошкільної освіти ;
- організовує проведення у закладі дошкільної освіти контрольно-оці нних процедур;
- забезпечує умови для підготовки педагогів закладу дошкільної освіти ,батьків або інших законних представників дітей до здійснення контрольно-оцінних процедур;
- організовує та здійснює систему моніторингу якості освіти: збір, обробку(аналіз),зберігання та надання інформації про стан і динаміку розвитку на рівні закладу дошкільної освіти;
- формує інформаційно-аналітичні матеріали за результатами оцінки якості освіти та надає інформацію про якість освіти на різні рівні системи управління(педагогічна рада, загальні збори колективу, тощо);
- ухвалює управлінські рішення щодо розвитку якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих в процесі ВСЗЯО.
3.1.2.Тимчасові структури(творчі ініціативні групи педагогів) :
- розробляють або формують методики оцінки якості освіти за напрямам діяльності: параметри, критерії та показники, методи та форми;
- беруть участь у експертизі динаміки розвитку вихованців та рівня професійної компетентності педагогів закладу дошкільної освіти;
- формують пропозиції для адміністрації з виробленням управлінських рішень за результатами внутрішньої оцінки якості освіти на рівні дошкільного закладу.
3.1.3.Педагогічна рада :
- діє в межах повноважень, визначених нормативно-правовими актами;
- розглядає, ухвалює та оцінює основні питання діяльності закладу дошкільної освіти;
- ухвалює рішення щодо питань функціонування закладу дошкільної освіти, оновлення змісту освіти в зв’язку з появою нових стандартів освіти, підвищення рівня професіоналізму педагогів через впровадження нових освітніх технологій; підвищення якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих в процесі оцінки якості.
ІV.Процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти та освітньої діяльності
4.1. Процедури ВСЗЯО є внутрішній контроль якості освітньої діяльності (далі- Контроль) та внутрішній моніторинг якості освіти(далі-Моніторинг),які дають змогу здійснювати систематичний аналіз якості організації освітнього процесу ,його ресурсного забезпечення ,результатів.
Процедури ВСЗЯО спрямовані на:
- удосконалення планування та організації освітнього процесу , спрямованого на розвиток компетентності здобувачів освіти;
- посилення кадрового потенціалу закладу освіти та формування системи методичної роботи, яка сприяє підвищенню професійної кваліфікації педагогічних працівників;
- формування й удосконалення необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та підтримка здобувачів освіти;
- розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом;
- максимальне усунення ефекту неповноти неточності інформації про якість освіти, як на етапі планування освітніх результатів, так і на етапі оцінки ефективності освітнього процесу по досягненню відповідної якості освіти,
4.2.Порцедура Контролю у закладі дошкільної освіти визначається логічним та доцільним об’єднанням його видів(тематичний, підсумковий, фронтальний, оперативний) та змісту, Під час планування контролю застосовується технологічний прийом –розробляються циклограми ,відповідно до методичних рекомендацій.
4.3.Процедура Моніторингу будується відповідно до визначення у закладі дошкільної освіти напрямів.
4.4.Для процедури Контролю та Моніторингу з урахуванням напрямів, тем та змісту добираються доцільні методи та джерела отримання інформації.
4.5.Моніторинг є методом та формою Контролю.
4.6.Результати процедур Контролю та Моніторингу оприлюднюються у формі:
- аналітичні доповіді на засіданні педагогічної ради;
- звіту керівника на загальних зборах(конференції)колективу;
- проблемного аналізу –комплексне самооцінювання функціонування та розвитку закладу дошкільної освіти ;
- аналізу підсумків діяльності ЗДО за навчальний рік та літній період –щорічне самооцінювання – у Плані роботи закладу дошкільної освіти за навчальний рік та літній період
4.7.Підсумковий аналіз є першим розділом Плану роботи на навчальний рік.
4.8.План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період є програмою реалізації процедур ВСЗЯО.
4.9.Документи та матеріали ,які засвідчують системність реалізації процедур ВСЗЯО.
4.10.1.Документи:
- Програма розвитку закладу дошкільної освіти на три-п’ять років ;
- План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період;
- План роботи педагога щодо організації освітнього процесу;
- протоколи педагогічної ради, загальних зборів колективу тощо;
- накази керівника,
4.10.2.Матеріали:
- проблемний (комплексний )аналіз;
- аналіз підсумків діяльності ЗДО на навчальний рік та літній період;
- циклограма внутрішнього контролю ЗДО на навчальний рік;
- методика(методики) моніторингових досліджень за напрямами діяльності.
V.Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів дошкільної освіти.
5.1.Моніторинг індивідуального розвитку дає змогу визначити рівень компетентності вихованців відповідно до освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти здоров’язбережувальна, особистісно-оцінна, родинно-побутова, соціально-комунікативна,природничо-екологічна,предметно-практична , художньо-продуктивна, ігрова, сенсорно-пізнавальна ,математична ,мовленнєва.
5.2.Очікувані результати навчання здобувачів дошкільної освіти містяться в освітній програмі ,за якою організовано освітній процес у закладі дошкільної освіти (ст.23 Закону України «Про дошкільну освіту»)
5.3.Методику монітирингу індивідуального розвитку здобувачів дошкільної освіти-процеси, параметри, критерії, інструменти та методи затверджує педагогічна рада строком на п’ять років .Зберігається на групах та методичному кабінеті.
5.4.Періодичність проведення моніторингу –два рази на рік:
- на початку навчального року (жовтень)-проводиться з метою виявлення рівня розвитку дітей і коригування освітнього процесу по розділах освітньої програми з тими дітьми, які можуть успішно освоювати програму, але потребують індивідуальної роботи;
- у кінці навчального року(квітень-травень)-з метою порівняльного аналізу результатів на початок і кінець року.
Можливе додаткове обстеження (в січні) особливостей динаміки розвитку тієї чи іншої дитини.
5.5.Інформація ,отримана у процесі моніторингу з подальшим її аналізом ,є основою для ухвалення управлінських рішень про підвищення ефективності освітнього процесу.
5.6.Моніторинг проводять вихователі , «вузькі » фахівці-музичний керівник, інструктор з фізкультури. За потребою діагностичні процедури може проводити вихователь-методист закладу дошкільної освітим.
5.7 Педагоги аналізують результати моніторингу, визначають рівень ефективності педагогічних впливів стосовно кожної дитини, вибудовують картину індивідуальної траєкторії розвитку і оцінюють єдину картину в віковій групі загалом. Роблять висновки і розробляють своєчасні коригувальні дії.
Підсумки Моніторингу дають можливість бачити індивідуальні та групові результати організованого педагогами освітнього процесу. Оброблені результати такого аналізу є основою конструювання освітнього процесу на новий навчальний рік, визначенні річних завдань тощо.
5.8 Вихователь-методист на основі висновків педагогів розробляє аналітичну довідку, в якій визначає причини недостатньо високого рівня освоєння програмного матеріалу за освітніми лініями ;формулює рекомендації щодо вдосконалення освітнього процесу на новий навчальний рік та особливостей коригування перспективного плану освітнього процесу в групах.
5.9.Аналітична довідка за результатами Моніторингу вводиться в склад підсумкового аналізу діяльності закладу дошкільної освіти за навчальний рік, обговорюється на засіданні педагогічної ради, що впливає на визначення річних завдань діяльності на новий навчальний рік.
5.10.Проведення процедур Моніторингу , обговорення їх результатів фіксується в Плані роботи закладу дошкільної освіти.
VІ –Критерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагога.
6.1.Оцінювання професійної діяльності педагогів відбувається під час атестаційного та міжатестаційного періоду. періоду.
6.2.Оцінювання професійної діяльності педагогів під час атестаційного періоду.
6.2.1.Атестаційний період визначається навчальним роком, в який передбачена атестація педагогічного працівника. У цей період відповідно до індивідуального плану підготовки та проходження атестації здійснюється система заходів, спрямованих на комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників, яке передбачає розгляд матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації. Необхідною умовою об’єктивного оцінювання є всебічний аналіз освітнього процесу, організованого педагогом, який атестується, вивчення думки батьків, колег тощо.
6.2.2.Характеристика діяльності педагога відповідної кваліфікації визначається відповідно до Порядку підвищення кваліфікації.
6.2.3.Педагог, який атестується здійснює самоаналіз професійної діяльності , виходячи з:
- динаміки розвитку базових(інтегральних) якостей дітей;
- емоційного благополуччя дітей в умовах організованої та самостійної діяльності;
- раціональної організації предметно-просторового розвивального середовища, створення соціальної ситуації розвитку:
- варіативних форм взаємодії з дітьми;
- реструктуризації змісту освітньої діяльності;
- рівня та форми залучення батьків в освітній процес.
6.2.4.Діагностичний матеріал оцінювання індивідуального розвитку професійної компетентності педагога затверджує педагогічна рада строком на п’ять років, зберігається у методичному кабінеті.
6.3.Оцінювання професійної діяльності педагогів під час міжатестаційний період.
6.3.1. Оцінювання професійної діяльності педагогів під час міжатестаційний період відбувається відповідно до Плану роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період у процесі тематичного , підсумкового контролю.
6.3.2.Критерій та методи оцінювання професійної діяльності педагогів під час тематичного контролю розробляється з урахуванням обсягу та змісту теми вивчення. Матеріали зберігається у методичному кабінеті.
6.3.3.Під час підсумкового контролю за результатами діяльності закладу за навчальний рік здійснюється анкетування педагогів з метою визначення їхніх професійних потреб, прогнозування методичної роботи, що дає змогу розробити індивідуальний проєктний план розвитку професійної компетентності для кожного педагога та окреслити пріоритети діяльності закладу на наступний навчальний рік.
6.3.4.Методика формування індивідуального проєктного плану розвитку професійної компетентності педагога ,як форма самоаналізу здійснюється відповідно до методичних рекомендацій, за потребою затверджує педагогічна рада.
6.4.Результатом оцінювання професійної компетентності педагога в атестаційний період є підсумки атестації відповідно до Порядку підвищення кваліфікації. Результатом оцінювання у міжатестаційний період є побудова ідивідуального проєктного плану розвитку професійної компетентності педагога на навчальний рік, в якому передбачена цілеспрямована методична допомога.
6.5.Документи,які засвідчують проведення процедур оцнювання професійної діяльності педагогічних працівників:
- План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період;
- Індивідуальний план підготовки та проходження атестації;
- протоколи засідання педагогічної ради, атестаційної комісії;
- накази керівника.
VІІ. Умови якісної організації освітнього процесу .
7.1 Матеріально-технічні умови.
7.1.1.Безпечність, доступність комфортність будівлі, приміщення, споруд, території.
7.1.1.1.Територія та приміщення чисті охайні. Обладнання території та приміщень справне.
7.1.1.2.Територія закладу недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту та сторонніх осіб.У приміщення закладу допускаються виключно учасники освітнього процесу.
7.1.1.3. На території закладу відсутні колючі дерева, кущі, гриби та рослини з отруйними властивостями, зазначені у відповідному Переліку.
7.1.1.4.Територія ділянки закладу освітлюється у вечірній та нічний час.
7.1.1.5.Систематично (щоденно) здійснюється огляд території щодо її безпечності для освітнього процесу.
7.1.1.6.У закладі забезпечено архітектурну доступність, приміщення і | територія закладу адаптовані до використання учасниками освітнього процесу зокрема: туалетиі кімнати, групові осередки, маршові сходи облаштовані з урахуванням індивідуальних освітніх потреб.
7.1.1.7. Групове приміщення для дітей раннього віку розташовані на першому поверсі .
7.1.1.8. Кожне групове приміщення для дітей певного віку ізольоване від решти групових приміщень.
7.1.1.9. Групові та ігрові майданчики облаштовані для ігор та діяльності дітей.
7.1.1.10.Майданчики обладнані тіньовими навісами, ігровим та фізкультурно- спортивним обладнанням, що відповідає кількості вікових груп та віковим особливостям здобувачів освіти та запитам дітей з особливими освітніми потребами.
7.1.1.11.У приміщеннях закладу повітряно-тепловий режим та освітлення відповідає санітарним нормам.
7.1.1.12.Приміщення прибрані, утримуються в порядку й чистоті. Здійснюється щоденне вологе прибирання та провітрювання усіх приміщень. Меблі, обладнання, опалювальні прилади, підвіконня, стіни, ручки дверей тощо щоденно протираються. Столи в ігрових групових приміщеннях після кожного прийому їжі миються. Облаштовані туалети, утримуються в належному стані.
7.1.1.13.У будівлі та на території закладу відсутні ризики травмування учасників освітнього процесу.
7.1.2.Оснащеність групових приміщень, кабінетів відповідає сучасним вимогам.
7.1.3. Дотримання вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності , пожежної безпеки , поведінки з умовах надзвичайних ситуацій.
7.1.4.Використання різних джерел фінансування на утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу.
7.2. Навчально-методичні умови.
7.2.1. Освітній простір групових приміщень та інших основних приміщень забезпечує реалізацію завдань освітньої програми та мотивує здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетенцій.
7.2.2.Компоненти предметно-просторового розвивального середовища у групах відповідають освітній програмі та віковим можливостям дітей (розвивальні осередки), сучасним вимогам (трансформованість, поліфункціональність, варіативність, доступність, безпека).
7.2.3.Добір іграшок, посібників та обладнання відповідає встановленим вимогам. Для занять з використанням комп’ютерів та технічних засобів навчання створено відповідні умови.
7.2.4. Забезпечення умов для інклюзивного навчання здобувачів освіти.
7.2.5.Врахування національно-культурних, кліматичних умов, в яких здійснюється освітній процес.
7.3. Психолого-педагогічні умови.
7.3.1.Забезпечення емоційного благополуччя через безпосереднє спілкування з кожною дитиною; шанобливе ставлення дорослих до людської гіднасті кожної дитини, до її почуттів і потреб; формування та підтримка її позитивної самооцінки, впевненості у власних можливосях і здібностях.
7.3.2.Використання в освітній діяльності форм і методів роботи з дітьни, що відповідають їхнім віковим та індивідуальним особливостям (неприпустимо як штучне прискорення, так і штучне уповільнення розвитку дітей).
7.3.3.Побудова освітньої діяльності на основі взаємодії дорослих з дітьми, орієнтованої на її інтереси і можливості кожні дитини.
7.3.4.Підтримка дорослими позитивних, доброзичливих відносин між дітьми, зокрема які належать до різних національно-культурних, релігійних спільнот , соціальних верств, а також мають різні (зокрема обмежені) можливості здоров’я; розвиток у дітей комунікативних здібностей, що дають змогу вирішувати конфліктні ситуації з однолітками; розвиток вміння працювати в групі однолітків в різних видах діяльності.
7.3.5.Підтримка ініціативи і самостійності дітей через створення умов для вільного вибору специфічних для них видів діяльності, учасників спільної діяльності та спілкування; для прийняття дітьми рішень, прояву своїх почуттів та висловлювання думок; через недирективну допомогу дітям у різних видах діяльності.
7.3.6.Здійснення системної роботи з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству. Захист дітей від усіх форм фізичного і психічного насильства.
7.3.7.Партнерська взаємодія з батьками. Підтримка батьків (законних представників) у вихованні та розвитку дітей, охороні й зміцненні їхнього здоров’я, залучення сімей безпосередньо в освітню діяльнысть.
7.4. Медико-соціальні умови.
7.4.1.Створення умов для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дітей
7.4.1.1.Функціонування медичного кабінету з відповідним медичним обладнанням для проведення профілактичних оглядів.
7.4.1.2.Медичне обслуговування дітей здійснюється медичним працівником відповідно до його функціональних обов’язків, у разі потреби надається домедична допомога.
7.4.1.3.Організація заходів щодо дотримання протиепідемічного режиму.
7.4.1.4.Проведення медичним працівником санітарно-просвітницької роботи (гігієнічне виховання дітей, формування навичок здорового способу життя тощо) з працівниками закладу дошкільної освіти і батьками вихованці.
7.4.1.5. Прийняття участі у фізкультурно – оздоровчой роботі у різних
організаційних формах.
7.4.1.6.Наявність фізкультурно-спортивного обладнання та інвентарю для розвитку рухових якостей здобувачів дошкільної освіти.
7.4.1.7.Планування та здійснення медико-педагогічного контролю за організацією фізичного виховання (2 рази на навчальний рік).
7.4.1.8.Проведення контролю за станом здоров’я дітей, за санітарно – гігієнічним режимом узакладі дошкільної освіти.
7.4.1.9.Надання рекомендацій з режиму адаптації дітей в закладі дошкільної освіти, визначення функціональної готовності дітей до навчання у школі тощо.
7.4.2.Створення умов для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти.
7.4.2.1.Забезпечення різного корисного та збалансованого харчування, що відповідає потребам усіх здобувачів дошкільної освіти.
7.4.2.2. Виконання натуральних норм харчування.
7.4.2.3. Дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо харчування здобувачів дошкільної освіти.
7.4.2.4.Сприяння формуванню культурно-гігієнічних навичок здобувачів освіти у процесі організації харчування.
7.4.2.5. Здійснення контролю за організацією харчування та дотриманням питного режиму.
7.5. Умови інклюзивної освіти.
7.5.1. Розроблення індивідуальних програм розвитку для осіб з особливими освітніми попребами.
7.5.2.Формування команди психолого-педагогічного супроводу та здійснення злагодженої діяльності.
7.5.3.Вивчення потреб учасників освітнього процесу для адаптації освітнього середовища з урахуванням принципів універсального дизайну тощо.
VІІІ.Система та процеси управління закладом дошкільної освіти.
8.1.Визначеність системи планування та організації діяльності закладу дошкільної освіти.
8.1.1.Сформована стратегія – Програма розвитку закладу дошкільної освіти, яка відповідає особливостям та умовам діяльності закладу, структурованого за блоками чи напрямами діяльності, чіткою й вимірюваною, в якій відстежується перспективність та спрямованість на підвищення якості освітньої діяльності.
Про результати реалізації Програми розвитку звітує керівник на засіданні педагогічної ради, загальних зборах (конференції) колективу. Проект нової Програми розвитку розробляє творча група учасників освітнього процесу на основі комплексного самооцінювання, проєкт обговорюється та схвалюється на засіданні педагогічної ради, затеерджує керівник.
8.1.2.Сформована тактика діяльності – План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період (можуть формуватися окремими планами):
– ураховані визначені у Програмі розвитку перспективні заходи;
– побудована на засадах аналізу підсумків діяльності (щорічного самооцінювання) закладу дошкільної освіти за минулий період;
– структура та зміст висвітлює систему роботи усіх структур закладу на вирішення різних завдань та процесів його якісного функціонування та розвитку;
– до розроблення залучено працівників закладу та батьків здобувачів дошкільної освіти.
8.2.Ефективність кадрової політики:
- укомплектованість кадрами, освітній рівень педагогів; рівень кваліфікації(динаміка зростання числа працівників, які пройшли курси підвищення кваліфікації); динаміка зростання категорійності ;
- створення умов для постійного підвищення кваліфікації, впровадження педагогічними працівниками іновацій в освітній процес,залучення до участі педагогів у експериментальній діяльності;
- обговорення питань підвищення кваліфікації педагогічних працівників розвитку їхньої творчої ініціативи на засіданні педагогічної ради;
- відзначення, матеріальне та моральне заохочення педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності;
- цілеспрямований методичний супровід професійного зростання педагогів;
- координування діяльності та взаємин педагогів щодо прийняття та реалізації делегування окремих функцій управління;
- формування та розвиток корпоративної культури.
8.3.Організація єдиного інформаційного простору (розвиток інформаційних систем).
8.3.1.Сформованість системи інформаційного забезпечення управління закладом дошкільної освіти відповідно до визначення умов у розділі VІІ(технологічні карти для збору, аналізу інформації та прийняття управлінського рішення ).
8.3.2.Наявність технологічного обладнання ,сайту, програмного забезпечення.
8.3.3.Наявність загальнодоступних ресурсів (інформаційні стенди, веб-сайт закладу).Зміст інформації про діяльність закладу відповідає вимогам законодавства. Інформація регулярно поповнюється і вчасно оновлюється.
8.4.Діяльність органів громадського самоврядування.
8.4.1.Діє вищий орган громадського самоврядування-загальні збори(конференції) колективу закладу дошкільної освіти.
8.4.2.Діє орган самоврядування працівників закладу.
8.4.3. Діє орган батьківського самоврядування .
8.4.4.Органи громадського самоврядування діють відповідно до законодавства. Освітні та соціальні ініціативи .висунуті чинними органами ,підтримує керівництво
ІХ. Система і механізми забезпечення академічної доброчесності.
9.1.Педагогічні працівники дотримуються вимог академічної доброчесності:
- посилаються на джерела інформації , якщо використано сторонні ідеї, розробки. твердження, відомості;
- виконують норми законодавства на авторське право і суміжні права;
- методи і результати досліджень,
- джерела використаної інформації,
- власну педагогіку( науково-педагогічну, творчу) діяльність,
- визначають дотримання академічної доброчесності дітьми
- об’єктивно оцінюють результати процесу та якості дошкільної освіти дітей.
9.2.Педагогічні працівники обізнані щодо видів порушення академічної доброчесності.
–обман-неправдиве інформування щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу-
- академічний плагіат представлення результатів наукової діяльності інших осіб як результатів власного дослідження, а також відтворення текстів інших авторів без зазначення авторства;
- самоплагіат -представлення своїх уже опублікованих наукових результатів як нових;
- фабрикація -вигадування інформації, що використовується в освітньому процесі.
- фальсифікація-зміна чи модифікація інформації, яка стосується освітнього процесу;
- списування-використання під час письмових робіт зовнішніх джерел інформації крім дозволених.
–хабарництво-надання або отримання коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких благ чи пропозиція щодо цього ,щоб отримати преваги в освітньому процесі;
–необ’єктивне оцінювання- свідоме завищення або зниження оцінки результатів навчання.
9.3.Відповідальність педагогічних працівників щодо порушення академічної доброчесності, які встановлені Законом України «Про освіту»;
- позбавлення наукового (освітньо -творчого) ступеня чи вченого звання, педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
- отримують відмову у присвоєнні ступенів, звань та категорій;
- втрачають право працювати право у деяких закладах