ЗВІТ
Директора Херсонського закладу дошкільної освіти №44
Херсонської міської ради
Боровик Т.В.
перед педагогічним колективом та громадськістю
за 2023/2024 н.р.
Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005р. № 178, відповідно до «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».
Метою звіту є подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління ЗДО, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.
Загальні відомості про ЗДО:
Знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. Генерала Алмазова, 41-А
Функціонує з 1989 року.
Проектна потужність – 117 місць.
Заклад працює дистанційно.
Територія закладу має огорожу й захищену смугу по всьому периметру з одного ряду зелених насаджень. Кожна група має окремий ізольований майданчик із зеленими насадженнями, тіньовий навіс. На території розміщені земельні ділянки, квітники. Протягом року докладаються зусилля колективу для збереження майна, утримання у належному стані території закладу та прилеглої до неї. 30 жовтня 2023р. під час обстрілу заклад зазнав пошкоджень фасадної частини будівлі (вибиті 22 вікна, пошкоджені вхідні двері та прилеглі майданчики з ігровим обладнанням). У короткі терміни, завдяки згуртованим діям колективу, вжиті заходи з подолання наслідків прильоту, а саме зашиті вікна плитами OSB, розібрані конструкції, які зазнали ушкоджень, з території вивезене сміття. Колектив закладу продовжує підтримувати благоустрій на території закладу.
У своєму складі ЗДО № 44 «Струмочок» має 6 вікових груп, які відвідує 92.дитини:
-1група 3-го року життя;
-1група 5-го року життя;
-2групи 6-го року життя;
-2групи різновікові.
Заклад дошкільної освіти повністю укомплектований педагогічними кадрами:
• директор – 1;
• вихователь-методист – 1;
• музичний керівник – 1;
• інструктор з фізичного виховання – 1;
• вихователі – 9.
Всього колектив складається з 31 працівника .
Робочий колектив в цілому працездатний, згуртований, спроможний виконувати поставлені перед ним задачі. У закладі забезпечується відкритість прийнятих рішень. Створюються умови для самореалізації, самовираження кожного працівника.
Освітній рівень педагогічних працівників:
• мають вищу освіту– 10;
Кваліфікаційний рівень педагогічних працівників:
«Спеціаліст вищої категорії» – 2;
«Спеціаліст першої категорії» -6;
«Спеціаліст другої категорії» – 3;
«Спеціаліст» – 2.
ЗДО «Струмочок» здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:
• Конституцією України,
• Законом України «Про освіту»
• Законом України «Про дошкільну освіту»,
• Положенням про дошкільний навчальний заклад (оновлений)
• Базовим компонентом дошкільної освіти
• Закону України «Про охорону праці»
• Закону України «Про відпустки»
• Закону України «Про мови»
• Власним Статутом
• Освітня програма «Дитина»
• Річним планом роботи на 2023/2024 н.р.
Невід’ємною частиною діяльності закладу є реалізація основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психологічного здоров’я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, виховання потреби в самореалізації та самоствердженні в сучасних реаліях.
Протягом 2023-2024 н.р. педагогічний колектив Херсонського закладу дошкільної освіти № 44 Херсонської міської ради продовжували працювати над науково-методичною проблемою «Інноваційні форми роботи дистанційної освіти в умовах воєнного стану».
Протягом навчального року, відповідно до реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану педагогічний колектив сприяв:
– створенню безпечного, комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу;
– національно-патріотичному вихованню дошкільників у різних видах діяльності;
– плануванню такого змісту освітньої роботи, що відвертав увагу дітей від хвилювань, страхів, зниженню їх тривожності, знаходженню способів для збереження самоцінності дошкільного дитинства за будь-яких умов. ………Головною метою дошкільного закладу є забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку в сучасних реаліях, створення в умовах дистанційної освіти розвивального простору для формування життєвих компетенцій вихованців відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та програми виховання і навчання дітей від 2 до 6(7) років «Дитина».
Діяльність закладу дошкільної освіти регламентувалась планом роботи, який визначав мету, завдання, а також зміст, форми, методи і засоби досягнення поставлених завдань. Робота закладу проводилась у дистанційному форматі і висвітлювалась на таких інформаційних платформах:
• Telegram-канал;
• Facebook-група;
• YouTube-канал;
• Веб-сайт садочка;
• Viber-групи;
• Padlet-дошки;
• ZOOM-конференції.
• Wordwall, Jigsawplanet, Learningapps.
Багато уваги приділялось підвищенню рівня фахової майстерності педагогів. Під час щорічної планової атестації 3 педагоги підвищили свій кваліфікаційний рівень: вихователь-методист (Оксана ІЛЬЇНА) отримала кваліфікацію «Спеціаліст першої категорії» та як вихователь – «Спеціаліст вищої категорії», два педагоги (Людмила Краснощок, Лариса СОКОЛЕНКО) отримали кваліфікацію «Спеціаліст другої категорії». Два педагоги закладу (Ірина ПАДАЛКА, Оксана ІЛЬЇНА), за консультативної підтримки КВНЗ ”Херсонська академія неперервної освіти ”, прийняли участь у роботі творчої групи над створенням методичних рекомендацій щодо ознайомлення підростаючого покоління з українськими художниками. Вагома частина педагогів 90% брали участь у онлайн семінарах-практикумах, які проводились через ZOOM-конференції та інші освітні платформи, а саме:
1) Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Освітній серіал. Автостопом по цифрових правах»;
2) Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Освітній серіал. Інтерактивне навчання»;
3) Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Освітній серіал. Цифрові навички для вчителів»;
4) Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Освітній серіал. Організація ефективного онлайн-навчання»;
5) Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Освітній серіал. ChatGPT для підвищення власної ефективності”;
6) Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Освітній серіал. Бути поруч»;
7) Платформ масових відкритих онлайн-курсів Prometheus «Небайдужі: базові емоційні потреби та соціальна взаємодія» ;
8) Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Освітнє середовище. Персональна кібергігієна»;
9) Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Кіберграм. Рівень цифрової грамотності в сфері: Безпека в цифровому середовищі»;
10) Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Симулятор. Персональна кібергігієна»;
11) Платформа “Вихователь”. Дошкілля в умовах воєнного часу. Форми взаємодії з дітьми та батьками;
12) Всеукраїнський громадський центр «Волонтер спільно з Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні»: «Бути поруч: курс з основ психологічної підтримки для освітян та всіх, хто працює з дітьми» ;
13)Спільний проєкт “Поруч” за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН(Юнісеф)в Україні “Батьківство без стресу: розвиток виховного потенціалу батьків та осіб, які їх замінюють у часи невизначеності “;
14) КІПО. Всеукраїнська онлайн-конференція з підвищення кваліфікації «Психологічний супровід технології дослідницького навчання»;
15) ІППО. Всеукраїнська онлайн-конференція з підвищення кваліфікації -«Освітні стратегії для успішного здобуття дошкільної освіти дітьми з ООП. Інклюзія»,
-«Атестація педагогів 2024. ЄАС: як це працює»,
-«Формування компетентностей педагога та технологій навчання в умовах освітнього середовища»;
16) ТОВ «Генеза» Всеукраїнські конференції для працівників дошкілля
-“Практикум сучасного дошкілля. Психологічні основи дошкільної лінгводидактики: розвиток мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку”,
-“Практикум сучасного дошкілля. Мовленнєвий аспект математичного розвитку дітей раннього і дошкільного віку”,
-“Практикум сучасного дошкілля. Естетичне виховання,як психологічний аспект під час війни: допомагаємо дітям зняти напругу та тривожність”,
-“Практикум сучасного дошкілля. Організація ігрової діяльності дітей в умовах реалізації БКДО: LEGO-технології та прийоми мнемотехніки як засоби пізнавального розвитку дітей дошкільного віку”,
-“Практикум сучасного дошкілля. Формуємо математичну грамотність дітей дошкільного віку”;
17) ТОВ “Видавництво Світич” «Дошкільне Виховання»
-«Важливі аспекти патріотичного виховання дошкільнят у сучасних умовах»
Віртуальна мандрівка “Дошкільнятам – про Україну”,
-«Плекаємо в малят любов до України засобами мистецтва»,
-«Патріотичне виховання дошкільнят: поради для щоденної роботи».
У 2023-2024 н.р. двух педагогів закладу, а саме вихователя – методиста Оксану ІЛЬЇНУ та вихователя Ганну СМІЛЬНИЦЬКУ було нагороджено Грамотою та Подякою начальника Херсонської міської військової адміністрації Романа Мрочко за ефективну організацію навчально-виховного процесу в умовах воєнного стану, педагогічну майстерність у щоденній роботі, значний особистий внесок у розвиток галузі освіти Херсонської міської територіальної громади.
Відповідно річному плану роботи ЗДО №44 в 2023-2024 н.р. протягом року були проведені 4 педагогічні ради:
-Педрада №1 «Основні орієнтири та завдання 2023-2024 навчального року»;
-Педрада №2 «Сучасні підходи до національно-патріотичного виховання дошкільників»;
-Педрада №3 «Організація освітнього процесу у нових умовах – сутність та виклики»;
-Педрада №4 «Аналіз життєдіяльності роботи за рік. Обговорення шляхів поліпшення».
Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року в умовах воєнного стану, показав, що всі вони базувались на таких принципах та цінностях:
• поважне та зацікавлене ставлення до дитини, враховуючи її можливості та здібності;
• орієнтація на особистість дитини, максимальне розкриття її нахилів, здібностей та інтересів;
• визначення спільно з дитиною моральних цінностей і правил;
• заохочення дитини за прояви тих чи інших чеснот;
• прозорість та відкритість;
• врахування індивідуальності кожної дитини;
• свобода педагогічної діяльності.
В цілому робота колективу ЗДО відмічається стабільністю та позитивною результативністю. Пріоритетним завданням на 2023-2024 н. р. було забезпечення розвитку якості дошкільної освіти як важливого ресурсу, що забезпечував максимальне розкриття потенціалу кожної дитини та її майбутнього у всіх сферах життєдіяльності сьогодення.
Аналіз роботи педагогічного колективу показав, що педагоги спрямували свою роботу на різнобічний, гармонійний розвиток дітей. Про це свідчать результати обстежень та підсумкові заняття, аналіз яких допоміг обрати шляхи подальшої роботи педагогічного колективу.
Результати моніторингу роботи свідчать про те, що у вихованців закладу добре розвинена зорово-моторна координація, на належному рівні знаходиться розвиток слухової та короткотривалої пам’яті. У дошкільнят на високому рівні розвинена вольова регуляція. На початку року засвоєння знань складало 85%, а в травні цей показник підвищився до 97%. Це свідчить, що освітня робота проводиться на належному рівні.
Колектив ЗДО, наші вихованці та їх батьки протягом 2023-2024 н. р. приймали активну участь у Всеукраїнських та міських онлайн-заходах:
– флешмоб «Наш прапор майорить неначе птах, народ не вмер й нікому не скорився!»;
-відеоролик «Пишаюся Україною» на честь 32-ї річниці Незалежності України;
-фотопроєкт до Дня пам’яті загиблих захисників України;
-Всеукраїнський урок доброти «Людина починається з добра»;
-вшанування Всесвітнього дня бабусь, дідусів та людей похилого віку (World Day Grandparents and the Elderly);
-Тематичний проєкт ## Я українець і я цим пишаюсь# ;
– ДЕНЬ ПАМ’ЯТІ ЖЕРТВ ГОЛОДОМОРІВ;
– ІІ Всеукраїнський двотуровий фестиваль-конкурс мистецтв ”Український розмай”, у якому вихованка групи «Барвінок» Вероніка ШКУТЕНКО зайняла ІІ місце );
– тематичний тиждень «У зоряних лабіринтах»;
– поетична кав’ярня «Шевченківські вечори»;
-Флешмоб #Великодній_передзвін #Як_ми_до_свята_готувались;
-Всеукраїнський конкурс дитячих малюнків Noosphere Spase Art Challenge «Моя космічна мрія», в якому вихованці Володимир РУДІК, Вероніка ШКУТЕНКО, Олександра ЛЄНЬ, Євгенія РУДА, Поліна ВОРОНІНА, Аріна ДОВЖЕНКО отримали дипломи учасників;
-фото вернісаж «Вишиваю вишиваночку»;
-флешмоб «Вдягни свою чудову вишиванку»;
-Всеукраїнський проєкт «Обличчя української мрії», у якому вихованка групи «Малятко» Серафима МАНДРИКА отримала диплом учасника.
-Міжнародний фестиваль творчих досягнень «Чайка», у якому вихованка групи «Квіточка» Олександра ЛЄНЬ стала лауреатом І ступеня у номінації «Дитяча хореографія»;
-благодійні акції допомоги ЗСУ(збір коштів на потреби ЗСУ, заготовка матеріалів для плетіння маскувальних сіток тощо).
Найактивніші батьки та вихованці закладу в кінці навчального року були відзначені подяками за плідну співпрацю та активну участь у освітньому процесі.
У закладі дошкільної освіти постійно проводились онлайн-спостереження та велась дослідницько-експериментальна діяльність з метою виявлення здібностей дітей, але основною формою взаємодії були відеоконференції на платформі ZOOM, що дало можливість встановити тісний візуальний контакт між дітьми, батьками та педагогами. Ефективною, цікавою та інноваційною формою роботи з дітьми стала інтерактивна ігрова діяльність. Упродовж року на освітніх платформах Wordwall, Jigsawplanet, Learningapps, відповідно до тематики тижнів календарно-тематичного планування, вихователями закладу було розроблено понад 500 інтерактивних ігор. На каналі садочка в YOUtube створено понад 400 відеоматеріалів освітнього контенту. На інформаційних платформах нашого закладу було створено цікаве різноманітне освітньо-пізнавальне середовище, яке сприяло створенню позитивно-емоційного стану дошкільників, про що свідчить активна участь дітей та їх батьків у освітньому процесі. З результатами яких всі могли ознайомитись під час щотижневих онлайн-звітів досягнень дошкільників «Зворотній зв’язок від наших вихованців». Попри всі складності воєнного часу, педагоги постійно підтримували контакти з батьками вихованців і мали інформацію про місце знаходження кожної дитини.
Такі форми взаємодії з батьками, як опитування, консультації, поради, загальні групові конференції, сприяли підвищенню їх рівня освіченості з питань вікової психології, психологічного комфорту дітей в сучасних реаліях, партнерських взаємин між вихователями, дитячим садком. Застосовувалися консультації з метою надання психологічної допомоги, у зв’язку з військовими подіями на території України. Додатково відбувалося інформування батьків щодо допомоги дітям у подоланні негативних наслідків, травмуючих подій та адаптації до нових обставин їхнього життя – в умовах воєнного стану. Проводилась робота з батьками щодо психологічного супроводу дитини у воєнний час, надавалась консультативна підтримка щодо допомоги дітям впоратися з тривожністю під час воєнних дій.
Пріоритетним завданням у роботі закладу залишилось збереження життя та здоров’я всіх учасників освітнього процесу, тому відповідальні особи пройшли навчання з ЦЗ, ОП та ПБ. У закладі на постійній основі проводились онлайн навчання з пожежної безпеки, безпеки життєдіяльності та охорони праці, були розроблені онлайн-інструктажі (гугл-форми) та створено електронний журнал обліку проходження інструктажів. На базі закладу представники Херсонської обласної організації Товариства Червоного Хреста, за сприяння головного спеціаліста управління освіти Херсонської міської ради Тетяни КОШЕЛЮК, провели тренінг із надання першої домедичної допомоги.
Незважаючи на умови сьогодення, з метою збереження та зміцнення фізичного, психічного здоров’я дітей, педагогічний колектив протягом 2023-2024н.р. продовжував працювати над якісним забезпеченням фізкультурно-оздоровчої діяльності, підвищення рівня фізичного виховання у закладі дошкільної освіти.
Протягом року у дошкільному закладі на онлайн-нарадах при директорові проводилось ознайомлення працівників ЗДО з новими нормативними документами, що стосується умов праці під час воєнного стану.
Таким чином, аналіз роботи дошкільного закладу за минулий рік показав, що освітній процес здійснювався за пріоритетними напрямками згідно річного плану протягом всього навчального року, такі його принципи, як актуальність, конкретність, об’єктивність, динамічність дотримуються. Для збереження контингенту колектив працює над покращенням дистанційної освіти та висвітленням результатів роботи, щоб задовольнити потреби батьків в якісній освіті дошкільнят.
Виходячи з вищезазначеного, я як керівник закладу дошкільної освіти ставлю перед собою наступні задачі:
1. Стимулювати та підтримувати продуктивну, творчу життєдіяльність колективу в реаліях сьогодення.
2. Знаходити ефективні шляхи розвﹸязання визначених проблем у роботі закладу.
3. Мотивувати педагогічних працівників до досягнення високих результатів праці, самовдосконалення та висвітлення результатів роботи у засобах масової інформації.
4. Забезпечувати високу якость освіти.
5. Стимулювати батьків до спільного прийняття рішень, що стосується роботи закладу.
6. Популяризувати українську мову.
7. Сприяти впровадженню інноваційних технологій у освітній процес закладу.
8. Забезпечувати відкритість та прозорість прийнятих рішень.
Висловлюю вдячність всім, хто причетний до освітнього процесу та забезпечував його функціонування в такий складний час для країни. Виношу подяку вихователю-методисту Оксані ІЛЬЇНІЙ та вихователю Ірині ПАДАЛКА за значний особистий внесок в організацію дистанційної освіти та її результативність, багаторічну плідну педагогічну діяльність та високий професіоналізм; Кастеляній Світлані ГІНКУЛ за організацію роботи по благоустрою території та сумлінну працю.
Згуртованість та взаємодопомога всіх учасників освітнього процесу вкотре доводить, що спільними зусиллями впораємося з усіма викликами сучасності та впевнено будемо рухатись до перемоги!
Дякую за увагу!
Директор Тетяна БОРОВИК