Херсонський заклад дошкільної освіти № 44
Херсонської міської ради
ЗАТВЕРДЖЕНО
Протокол загальних зборів колективу Херсонського закладу дошкільної освіти №44 Херсонської міської ради 05.09.2019р. №1
ПРАВИЛА
ВНУТРІШНЬОГО РОЗПОРЯДКУ
І.Загальні положення
1.1. Відповідно до статті 43 Конституції України кожен має право на працю,тобто на одержання гарантованої роботи з оплатою праці відповідно до її кількості та якості і не нижче встановленого державою мінімального розміру ,включаючи право право на вибір професії, роду занять і робіт відповідно до покликання, здібностей, професійної підготовки, освіти та з урахуванням суспільних потреб.
1.2. Трудові відносини в системі дошкільної освіти урегульовано законодавством України про працю та іншими нормативно – правовими актами.
1.3. Правила внутрішнього розпорядку (далі – Правила) -це нормативний документ , що регламентує порядок приймання, звільнення працівників, основні права , обов’язки і відповідальність сторін, режим роботи , час відпочинку, заходи заохочення та стягнення, а також питання регулювання трудових відносин. Дія Правил поширюється на всіх працівників закладу дошкільної освіти .Правила затверджують загальні збори колективу ЗДО за поданням керівника закладу дошкільної освіти та виборного органу первинної профспілкової організації ЗДО (далі – профспілковий комітет).
1.4. Правила мають на меті забезпечити чітку організацію праці, належні безпечні умови, підвищення її продуктивності та ефективності, раціональне використання робочого часу,зміцнення трудової дисципліни.
1.5. У ЗДО трудова дисципліна грунтується на свідомому виконанні працівниками своїх посадових (робочих) обов’язків і є необхідною умовою організації ефективної праці й освітнього процесу. Трудову дисципліну забезпечують методами переконання та заохочення до сумлінної праці. До порушників дисципліни застосовують заходи дисциплінарного та громадського впливу.
І.6.Метою Правил є визначення обов’язків педагогічних та інших працівників ЗДО, передбачених нормами, які встановлюють внутрішній трудовий розпорядок у ЗДО.
1.7.Усі питання, пов’язані із застосуванням Правил, розв’язує керівник ЗДО в межах наданих йому повноважень, а у випадках, передбачених чин-ним законодавством і Правилами, спільно або за погодженням з профспілковим комітетом.
2. Порядок прийняття на роботу та звільнення з роботи працівників
2.1. Працівників ЗДО приймають на роботу за трудовим договором.
2.2. Під час прийняття на роботу працівник має подати:
-заяву про прийняття на роботу;
-паспорт;
-довідку про присвоєння ідентифікаційного номера;
-трудову книжку, оформлену в установленому порядку;
-диплом або інший документ про освіту чи професійну підготовку
( відповідно до посади);
– військовий квиток (для військовозобов’язаних);
– відповідні документи про освіту чи професійну підготовку, копії яких завіряє керівник ЗДО та які залишаються в особовій справі працівника;
– медичний висновок про відсутність протипоказань для роботи у ЗДО.
2.3. Приймати працівника на роботу без подання цих документів заборонено.
2.4. Під час прийняття на роботу заборонено вимагати документи, подання яких не передбачено законодавством.
2.5. Педагогічних працівників приймають на роботу відповідно до вимог чинного законодавства.
2.6. Працівники ЗДО можуть працювати за сумісництвом відповідно до чинного законодавства.
2.7. Особи, які влаштовуються на роботу за сумісництвом, замість трудової книжки подають довідку з місця основної роботи із зазначенням посади, графіка роботи, кваліфікаційної категорії.
2.8. У разі прийняття працівника на роботу оформлюють відповідний наказ, з яким його ознайомлюють під підпис. У наказі має бути зазначено назву роботи (посаду), умови оплати праці та інші істотні умови трудового договору.
2.9. На осіб, які пропрацювали понад п’ять днів, оформлюють трудові книжки.
2.10. На тих, хто працює за сумісництвом, трудові книжки ведуть за основним місцем роботи. На осіб, які працюють на умовах погодинної оплати, трудову книжку ведуть за умови, якщо ця робота є основною.
2.11.Запис відомостей про роботу за сумісництвом у трудовій книжці за бажанням працівника робить керівник ЗДО за місцем основної роботи.
2.12.Трудові книжки ведуть згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок, затвердженою наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 № 58. Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладено на керівника ЗДО
профспілковим комітетом.
2. Порядок прийняття на роботу та звільнення з роботи працівників
2.1. Працівників ЗДО приймають на роботу за трудовим договором.
2.2. Під час прийняття на роботу працівник маєподати:
• заяву про прийняття на роботу;
• паспорт;
• довідку про присвоєння ідентифікаційного номера;
• трудову книжку, оформлену в установленому порядку;
• диплом або інший документ про освіту чи професійну підготовку (відповідно до посади);
• військовий квиток (для військовозобов’язаних);
• відповідні документи про освіту чи професійну підготовку, копії яких завіряє керівник ЗДО та які залишаються в особовій справі працівника;
• медичний висновок про відсутність протипоказань для роботи у ЗДО.
2.3. Приймати працівника на роботу без подання цих документів заборонено.
2.4. Під час прийняття на роботу заборонено вимагати документи, подання яких не передбачено законодавством.
2.5. Педагогічних працівників приймають на роботу відповідно до вимог чинного законодавства.
2.6. Працівники ЗДО можуть працювати за сумісництвом відповідно до чинного законодавства.
2.7. Особи, які влаштовуються на роботу за сумісництвом, замість трудової книжки подають довідку з місця основної роботи із зазначенням посади, графіка роботи, кваліфікаційної категорії.
2.8. У разі прийняття працівника на роботу оформлюють відповідний наказ, з яким його ознайомлюють під підпис. У наказі має бути зазначено назву роботи (посаду), умови оплати праці та інші істотні умови трудового договору.
2.9. На осіб, які пропрацювали понад п’ять днів, оформлюють трудові книжки.
2.10. На тих, хто працює за сумісництвом, трудові книжки ведуть за основним місцем роботи. На осіб, які працюють на умовах погодинної оплати, трудову книжку ведуть за умови, якщо ця робота є основною.
2.11.Запис відомостей про роботу за сумісництвом у трудовій книжці за бажанням працівника робить керівник ЗДО за місцем основної роботи.
2.12.Трудові книжки ведуть згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок, затвердженою наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 № 58. Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладено на керівника ЗДО
2.13. Приймаючи працівника або переводячи його в установленому порядку на іншу роботу, керівник ЗДО зобов’язується:
• роз’яснити працівникові його права та обов’язки, розповісти про істот¬ні умови праці, наявність робочого місця, де він працюватиме; про не¬безпечні і шкідливі виробничі чинники, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я, його права та пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до законодавства і колективного договору між адміністрацією та профспілковим комітетом ЗДО (далі — Колективний договір);
• ознайомити працівника з Правилами та Колективним договором (під підпис);
• визначити працівникові робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи засобами;
• проінструктувати працівника з дотримання вимог охорони праці, виробничої санітарії, цивільного захисту та протипожежної безпеки (під підпис).
2.14. Дію трудового договору припиняють лише на підставах, передбачених законодавством та умовами, визначеними в трудовому договорі.
2.15. За ініціативи працівника трудові відносини припиняють згідно зі статтями 38 та 39 Кодексу законів про працю України (КЗпП).
2.16. Дію трудового договору за ініціативою керівника навчального закладу можна припинити за підстав, передбачених статтями 40 та 41 КЗпП.
2.17. Дію трудового договору може бути припинено також за умов, передбачених пунктами 1, 2, 3, 5, 6, 7 та 8 статті 36 КЗпП..
2.18. Керівник ЗДО зобов’язаний у день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок відповідно до чинного законодавства. Записи про причини звільнення в трудовій книжці оформлюють відповідно до формулювання чинного законодавства із посиланням на відповідний пункт, статтю закону. Днем звільнення є останній день роботи.
2.19. Припинення дії трудового договору оформлюють наказом керівника ЗДО.
3.Права та обов’язки працівників
З.І. Працівники ЗДО мають право на:
– своєчасне забезпечення роботою згідно з професією та кваліфікацією відповідно до укладеного трудового договору;
– захист професійної честі, гідності;
– вільний вибір форм, методів, засобів навчання, виявлення ініціативи;
– підвищення кваліфікації, перепідготовку, вільний вибір змісту і форм навчання, організацій та установ, які здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку;
– участь у громадському самоврядуванні;
-належні, безпечні та здорові умови праці;
– надання відповідно до встановлених норм спецодягу, спецвзуття, засобів індивідуального захисту;
– заробітну плату, не нижчу від визначеної законодавством;
– моральне і матеріальне заохочення за результатами своєї праці;
– оскарження неправомірних дій посадових осіб, які дають йому завдання, що не можна виконати через нестворення умов для виконання, або роботу, що не відповідає його професії та кваліфікації, або покладають на нього обов’язки, не передбачені трудовим договором;
– оскарження дисциплінарного стягнення в порядку, встановленому законодавством;
– пільгове забезпечення житлом у порядку,встановленому.законодавством;
-повагу і ввічливе ставлення з боку адміністрації ЗДО, дітей і батьків.
3.2. Працівники ЗДО зобов’язані:
– своєчасно, до початку робочого дня (зміни), прибути на робоче місце та приготуватися до виконання посадових (робочих) обов’язків;
– почати роботу відповідно до режиму роботи;
– бути на робочому місці весь робочий час (зміну) за винятком перерви лля відпочинку і харчування;
– виконувати своєчасно та повністю робочі завдання (функціональні обов’язки), забезпечувати належну якість виконуваних робіт;
– дотримуватися вимог з охорони праці, виробничої санітарії, цивільного захисту, протипожежної безпеки, передбачених відповідними правилами та інструкціями, користуватися виданим спецодягом, засобами індивідуального захисту;
– вживати заходів для негайного усунення причин та умов, що перешкоджають або ускладнюють нормальну роботу ЗДО і негайно повідомляти про подію керівництво;
– дотримуватися правил ділового етикету у взаєминах з іншими працівниками, батьками;
– берегти обладнання, інвентар, посібники; ощадливо витрачати матеріали, тепло, електроенергію, воду; виховувати в дітей бережливе ставлення до майна ЗДО.
3.3. Педагогічні працівники ЗДО мають:
– забезпечувати умови для розвитку дітей відповідно до обов’язкових державних вимог;
– настановами та особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, відданості, патріотизму, гуманізму, доброти, стриманості, працелюбства, інших чеснот;
– виховувати у дітей повагу до культурно-національних, духовних, історичних традицій українського народу;
– готувати дітей до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
– захищати дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
– проводити моніторинг відвідування дітьми групи, своєчасно повідомляти про дітей, які відсутні протягом двох тижнів, керівника ЗДО, сестру медичну;
– неухильно виконувати режим дня, завчасно готуватися до занять та інших форм роботи з дітьми, виготовляти дидактичні посібники тощо, у роботі з лгтьми використовувати технічні засоби навчання, різні види театру;
– брати участь у роботі педагогічної ради, вивчати педагогічну літературу, ознайомлюватися з перспективним педагогічним досвідом;
– співпрацювати з іншими працівниками ЗДО;
– постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність і за¬гальну культуру;
– співпрацювати із сім’ями дітей з питань їхнього розвитку, виховання і нав¬чання.
3.4.Обов’язки (роботи), що їх виконує кожний працівник ЗДО за своєю спеціальністю, кваліфікацією чи посадою, визначено посадовими (робочими) інструкціями.
4. Обов’язки керівника закладу дошкільної освіти.
4.1. Ознайомити працівників з Правилами та Колективним договором.
4.2. Забезпечити необхідні організаційні та економічні умови для якісного проведення освітнього процесу, ефективної роботи педагогічних та інших працівників ЗДО відповідно до їхньої спеціальності чи кваліфікації.
4.3. Сприяти підвищенню ефективності освітнього процесу, впроваджувати в практику роботи перспективний педагогічний досвід.
4.4. Укладати й розривати трудові договори з працівниками відповідно до законодавства.
4.5. Доводити до відома педагогічних працівників наприкінці навчального року педагогічне навантаження на наступний навчальний рік.
4.6. Надавати відпустки всім працівникам ЗДО відповідно до графіка надання відпусток.
4.7. Організовувати своєчасне проведення інструктажу кожного працівника щодо вимог охорони праці, цивільного захисту, протипожежної безпеки та інших правил безпеки проведення робіт.
4.8. Вживати необхідних заходів для профілактики виробничого травматизму, професійних та інших захворювань працівників.
4.9. Контролювати дотримання працівниками трудової дисципліни.
4.10. Дотримуватися умов Колективного договору, уважно ставитися до повсякденних потреб працівників, забезпечувати надання їм установлених пільг та привілеїв.
4.11. Організовувати за потреби харчування працівників.
4.12. Своєчасно подавати місцевим органам виконавчої влади, відповідному органу управління освітою встановлену статистичну і бухгалтерську звітність, а також інші необхідні гі про роботу і стан ЗДО.
4.13. Забезпечувати належне утримання приміщення, опалення, глення, вентиляції, обладнання ЗДО.
4.14. Дотримуватися вимог законодавства про працю під час вирішення соціально-трудових питань у ЗДО.
5. Робочий час і час відпочинку
5.1. Для працівників ЗДО встановлено п’ятидений робочий тиждень з вихідними днями (крім сторожів, які працюють у вихідні, святкові та сробочі дні).
5.2. Час роботи ЗДО з 07:00 до 17:30 год.,чергова група за потребою батьків. За погодженням із профспілковим комітетом окремим групам
працівників може встановлюватись інший час початку і закінчення роботи.
5.3. Перерву для відпочинку і харчування надають через чотири роботи. Працівник використовує її на власний розсуд. Тривалість перерви не може бути меншою ЗО хв. Для окремих працівників, наприклад вихователя-методиста, можна передбачити інший режим роботи (без обідньої перерви).
5.4. Облік робочого часу працівників здійснює призначена – директором особа.
5.5. Підчас прийняття працівника на роботу та дії трудового договору за угодою сторін можна встановлювати неповний робочий час із заначенням тривалості роботи, її розпорядку та оплатою пропорційно до відпрацьованого часу.
5.6. За наявності умов, передбачених частиною третьою статті 32 КЗпП. керівник ЗДО може змінювати режим роботи, встановлювати або скасовувати неповний робочий час, попередивши про це працівників за два місяці.
5.7. За відсутності працівника ЗДО керівник зобов’язаний вжити заходів для його заміни іншим працівником.
5.8.Працівники ЗДО мають приходити на роботу відповідно до затвердженого графіка роботи.
5.9. Графіки роботи, у яких передбачено час початку і закінчення роботи, перерву для відпочинку і харчування, затверджує керівник ЗДО.
5.10. Підсумований облік робочого часу працівника здійснюють за табелем обліку використання робочого часу та затвердженим графіком роботи за обліковий період
5.11. Чергування працівників після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові та неробочі дні призначають лише у виняткових випадках. Графік і тривалість чергування затверджує керівник ЗДО за погодженням із профспілковим комітетом. Залучення працівників до чергування проводять за письмовим наказом керівника ЗДО, у якому зазначають умови та порядок роботи в дні чергування.
5.12. Заборонено залучати до чергування працівників більше одного разу на місяць, крім випадків, передбачених законодавством, а також чергування у вихідні, святкові та неробочі дні вагітних жінок та жінок, які мають дітей віком до трьох років, і працівників, молодших вісімнадцяти років.
5.13. Черговість надання щорічних відпусток визначається графіками, кі до 15 січня затверджує керівник ЗДО за погодженням з профспілковим комітетом.
Такі графіки доводять до відома всіх працівників під підпис. Під час складання графіка відпусток ураховують інтереси ЗДО, особисті інтереси працівників та можливості для їхнього відпочинку.
5.14. Керівник ЗДО зобов’язаний письмово повідомити працівника про дату початку відпустки не пізніше, як за два тижні до встановленого графі-ком терміну.
5.15. Поділ відпустки на частини допускають на прохання працівника за умови, щоб основна її частина була не менше чотирнадцяти днів. Перенесення відпустки на інший строк допускається в порядку, встановленому законодавством. Забороняється ненадання щорічної відпустки протягом двох років поспіль.
5.16. Працівникам ЗДО заборонено:
– змінювати на власний розсуд розклад занять і графіки роботи;
– передоручати виконання трудових обов’язків.
– палити в приміщенні та на території.
5.17. Заборонено в робочий час відволікати педагогічних працівників від їхніх безпосередніх обов’язків для участі в різних господарських роботах, заходах, не пов’язаних з освітнім процесом.
6. Заохочення за успіхи в роботі
6.1.3а зразкове виконання обов’язків, установлених трудовим договором, ініціативу, тривалу і бездоганну роботу, значні трудові досягнення застосовують такі види заохочення, як:
– оголошення подяки;
– призначення премії;
– нагородження цінним подарунком;
– нагородження грамотами, іншими відзнаками.
6.2. За особливі трудові досягнення керівник ЗДО разом із профспілковим комітетом, іншими органами громадського самоврядування можуть порушити клопотання щодо представлення працівників до відомчих, державних нагород.
6.3. Відомості про заохочення заносять до трудової книжки працівника.
7. Дисциплінарна відповідальність працівників
7.1.Працівник несе відповідальність за порушення трудової дисципліни, зокрема за:
– невиконання або неналежне виконання з власної вини покладених на нього трудових обов’язків, визначених Колективним договором та Правилами;
– прогул без поважних причин (зокрема й відсутність на роботі більше трьох годин протягом робочого дня);
– появу на роботі в нетверезому стані або стані наркотичного токсичного) сп’яніння;
– розпивання спиртних напоїв на робочому місці;
– вчинення за місцем роботи розкрадання майна.
7.2. За порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано лише один з таких заходів стягнення:
– догана;
– звільнення.
7.3. Звільнення як дисциплінарне стягнення застосовують відповідно до чинного законодавства.
7.4. Працівники, обрані до складу профспілкового комітету ЗДО, не звільнені від виконання своїх обов’язків, не можуть бути піддані дисциплі-нарному стягненню — без попередньої згоди профспілкового комітету ЗДО.
7.5. Дисциплінарні стягнення застосовує керівник ЗДО безпосередньо теля виявлення провини, але не пізніше місяця від дня її виявлення, не вра¬ховуючи час хвороби працівника або перебування його у відпустці.
7.6. Для застосування дисциплінарного стягнення керівник навчального закладу вимагає від працівника письмового пояснення скоєного вчинку. Відмова працівника надати пояснення не може бути перешкодою для застосування стягнення. Порядок накладання дисциплінарного стягнення визначено законодавством про працю.
7.7. Повне або часткове позбавлення премії, зменшення або скасування лоплат, винагород та інших заохочувальних виплат проводять незалежно від дисциплінарного стягнення на умовах, визначених Колективним договором та Положенням про преміювання. Протягом строку дисциплінарного стягнення до працівника не застосовують заходи заохочення, передбачені пунктом 6.1 Правил.
7.8. Якщо протягом року з дня накладання дисциплінарного стягнення тгашвника не буде піддано новому дисциплінарному стягненню, то його вважають таким, який не мав дисциплінарного стягнення. Якщо працівник не допустив нового порушення дисципліни і до того ж проявив себе як