ЗВІТ
Директора Херсонського ЗДО № 44 «Струмочок»
Херсонської міської ради
Боровик Т.В.
перед педагогічним колективом та громадськістю
за 2020/2021 н.р.
Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005р. № 178, відповідно до «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».
Метою звіту є подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління ЗДО, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.
Загальні відомості про ЗДО:
Знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. Генерала Алмазова 41-А
Функціонує з 1989 року.
Проектна потужність – 117 місць.
Режим роботи закладу – 10,5 год; з 7.00 до 17.30.
Територія закладу має огорожу й захищену смугу по всьому периметру з одного ряду зелених насаджень. Кожна група має окремий ізольований майданчик із зеленими насадженнями, тіньовий навіс. На території розміщені земельні ділянки, квітники. Озеленення постійно оновлювалось на протязі всього року – проводилось вирубання старих дерев і висадження нових.
У своєму складі ЗДО № 44 «Струмочок» має 6 вікових груп, які відвідує 138:
-1група 3-го року життя;
-1група 4-го року життя;
-2групи 5-го року життя;
-1група 6-го року життя;
-1група різновікова.
Заклад дошкільної освіти повністю укомплектований педагогічними кадрами:
– директор – 1;
– вихователь-методист – 1;
– музичний керівник – 1;
– інструктор з фізичного виховання – 1;
– вихователі – 9.
Всього колектив складається з 31 працівника .
Робочий колектив в цілому працездатний, згуртований, спроможний виконувати поставлені перед ним задачі. У закладі забезпечується відкритість прийнятих рішень. Створюються умови для самореалізації, самовираження кожного працівника.
Освітній рівень педагогічних працівників:
– мають освіту повну вищу – 10;
Кваліфікаційний рівень педагогічних працівників:
«Спеціаліст вищої категорії» – 1;
«Спеціаліст першої категорії» -8;
«Спеціаліст другої категорії» – 1;
Встановлено тарифні розряди:
13 тарифний розряд – 3.
ЗДО «Струмочок» здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:
• Конституцією України,
• Законом України «Про освіту»
• Законом України «Про дошкільну освіту»,
• Положенням про дошкільний навчальний заклад (оновлений)
• Базовим компонентом дошкільної освіти
• Закону України «Про охорону праці»
• Закону України «Про відпустки»
• Закону України «Про мови»
• Власним Статутом
• Освітня програма «Дитина»
• Річним планом роботи на 2020/2021 н.р.
Невід’ємною частиною діяльності закладу є реалізація основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.
Протягом 2020-2021 н.р. педагогічний колектив Херсонського закладу дошкільної освіти № 44 Херсонської міської ради продовжували працювати над науково-методичною проблемою «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі»
Протягом навчального року педагогічний колектив сприяв:
1) Застосуванню педагогами малих форм усної народної творчості в освітньому процесі як складника національно-патріотичного виховання дошкільників;
2) Оптимізації роботи з фізичного виховання, впроваджуючи профілактичні оздоровчі вправи та прийоми валеологічної освіти малюків;
3) Впровадженню в освітній процес карти розумових дій та коректурних таблиць за методикою Н.В.Гавриш як ефективний засіб пізнавального та мовленнєвого розвитку дошкільників.
Головною метою дошкільного закладу є забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, створення в умовах закладу розвивального життєвого простору для формування життєвих компетенцій вихованців відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина».
Діяльність закладу дошкільної освіти регламентувалась планом роботи, який визначав мету, завдання, а також зміст, форми, методи і засоби досягнення поставлених завдань.
Методична робота з педагогічними кадрами за результатами вивчення освітньо-виховного процесу у 2020-2021 р. була спрямована на задоволення існуючої потреби батьків у здобутті дітьми дошкільної освіти на ввіреній території. На гармонійне поєднання сімейного та суспільного виховання для забезпечення всебічного розвитку дітей дошкільного віку та підготовку їх до школи. Компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість здобутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей.
Багато уваги приділялось підвищенню рівня фахової майстерності педагогів. Вагома частина педагогів 95% брали участь у онлайн семінарах-практикумах, які проводились через ZOOM.
Для цього були виділені наступні завдання:
– створення розвивального життєвого простору для гармонійного і різнобічного розвитку, системного виховання та навчання дітей в дошкільний період;
– осучаснення та гуманізація педагогічного процесу на основі особистісно-орієнтованої моделі виховання і навчання, впровадження нових форм діяльності закладу дошкільної освіти в модернізації дошкільної освіти;
– впровадження передових педагогічних ідей, розробок новітніх технологій, що сприяють ефективному розвитку пізнавальних здібностей дітей в різних видах дитячої діяльності;
– формування життєвої компетентності малюків за освітніми лініями;
– охорона життя і здоров’я дітей, оновлення та удосконалення форм, змісту, методів фізкультурно-оздоровчої роботи і шляхів формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоровﹸя, створення безпечного освітнього середовища;
– оновлення стратегії і тактики взаємодії педагогів і батьків
– удосконалювати нормативно-правове, науково-методичне ,фінансово-економічне забезпечення закладу ;
– забезпечувати психолого-педагогічний та медичний супровід організації життєдіяльності дошкільнят в умовах закладу;
– модернізувати матеріально-технічну базу закладу дошкільної освіти;
– створювати оновлене відповідно до вимог часу програмно-методичне забезпечення закладу;
– забезпечувати якісне функціонування виховного процесу та збереження здоров’я дітей шляхом оновлення навчально-методичної та матеріально технічної бази закладу освіти.
Відповідно річному плану роботи ЗДО №44 ХМР в 2020-2021 н.р. протягом року були проведені 4 педагогічні ради:
Педрада №1 «Якісна освіта – запорука успішної самореалізації особистості»;
Педрада №2 «Виховуємо патріотів»;
Педрада №3 «Здоров’язбережувальні технології в дошкільному закладі»;
Педрада №4 «Час підсумків».
Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року, показав, що всі вони базувались на таких принципах та цінностях:
– поважне та зацікавлене ставлення до дитини, враховуючи її можливості та здібності;
– орієнтація на особистість дитини, максимальне розкриття її нахилів, здібностей та інтересів;
– визначення спільно з дитиною моральних цінностей і правил;
– заохочення дитини за прояви тих чи інших чеснот;
– прозорість та відкритість;
– врахування індивідуальності кожної дитини;
– свобода педагогічної діяльності.
В цілому робота колективу ЗДО відмічається стабільністю та позитивною результативністю. Пріоритетним завданням на 2020-2021 н.р. було забезпечення розвитку якості дошкільної освіти як важливішого ресурсу, що забезпечував максимальне розкриття потенціалу кожної дитини та її майбутнього у всіх сферах життєдіяльності.
З метою визначення задач, цілей та мети роботи закладу, колективом розроблена Стратегія розвитку на найближчі 5 років (2021-2026рр.)
Для ефективного підвищення майстерності педагогів, вдосконалення теоретичної і практичної підготовки упродовж навчального року були проведені:
1) Брифінг «Нетрадиційні форми фізкультурно-оздоровчої роботи в ЗДО»;
2) Теоретико-практичний семінар: «Сучасні форми співпраці з батьками»;
3) Методичний турнір для вихователів: «Патріотичне виховання засобами інтегрованої освітньої діяльності»;
4) Колективний перегляд занять згідно річного плану.
З метою підвищення фахової майстерності педагогів постійно проводилося взаємовідвідування занять та режимних процесів, колективні перегляди як одна із високоефективних форм підвищення професійної майстерності.
Такі форми роботи дали змогу вихователям підвищити свій теоретичний та практичний рівень, з’ясувати для себе напрямок роботи та означити перспективи подальшої роботи.
Все вище зазначене свідчить про систематичну, цілеспрямовану методичну роботу з колективом ЗДО та великий творчий потенціал педагогів, що незмінно приводило до високої результативності роботи з дітьми.
Щоденна кількість і послідовність занять у групах визначалась розкладом спеціально організованої розвивально-виховної зайнятості(занять) на тиждень, який складався відповідно до санітарно-гігієнічних, педагогічних вимог з дотриманням карантинних заходів.
Колектив ЗДО, наші вихованці та їх батьки протягом 2020-2021 н.р. приймали активну участь у міських заходах та конкурсах:
1) За ініціативою благодійного фонду «Щаслива лапа», що присвячена гуманному та відповідальному ставленню до тварин, вихованці старшої та середніх груп долучились до всеукраїнської акції «Заняття доброти», за що отримали сертифікат учасників.
2) У рамках проведення міського щорічного Фестивалю «Літературні намистинки», вихованка різновікової групи Бєлозерова Анастасія (3 роки) прийняла участь у конкурсі, а саме читала гумореску, за що отримала диплом учасника.
3) Міський дитячий конкурс з образотворчого мистецтва «Світ очима дітей» для дошкільників, на тему: «ЗдоровﹸЯ». До участі були відібрані роботи вихованців різновікової групи Панамаренко Софії, Лєнь Олександри.
4) Участь у онлайн – конкурсі «Найкраща туалетна кімната «Best WC».
У конкурсі приймала участь старша група «Сонечко», педагоги Ковбасюк О.В., Падалка І.В.. За результатами конкурсу отримали сертифікат за найкращу туалетну кімнату та емблему визнання «Best WC- 2020»
5)Участь у міській Спартакіаді для дошкільнят «Крок до Олімпу» у онлайн режимі. Відзняті фото були розміщені на Web-сайті сторінці свого закладу у FACEBOOK під хештегом #спортцездоров’я. У конкурсі взяли участь вихованці груп «Сонечко», «Квіточка», «Веселка»
Аналіз роботи педагогічного колективу показав, що педагоги спрямували свою роботу на різнобічний, гармонійний розвиток дітей. Про це свідчать результати обстежень та підсумкові заняття, аналіз яких допоміг обрати шляхи подальшої роботи педагогічного колективу.
Результати моніторингу роботи свідчать що, у вихованців закладу високий рівень інтелектуальної готовності до навчання у школі. У них добре розвинена зорово-моторна координація. На належному рівні знаходиться розвиток слухової та короткотривалої пам’яті. У дошкільнят на високому рівні розвинена вольова регуляція. На початку року засвоєння знань складало 80%, а в травні цей показник підвищився до 93%. Це свідчить,що освітня робота проводиться на належному рівні.
У групах створено позитивне соціально-емоційне середовище. Діти із задоволенням перебувають у дошкільному закладі, беруть участь у різних видах діяльності.
Слід продовжити роботу з розвитку зв’язного мовлення дітей, шляхом використання інноваційних методів та прийомів навчання (ІКТ, мнемотехніка, казкотерапія). Постійно поповнювати роздатковий дидактичний матеріал, відповідно до програмових вимог. Створювати навчально-пізнавальні осередки з сучасним яскравим матеріалом.
Взаємодія з сім’ями вихованців протягом року дозволяє урахувати актуальні проблеми батьків, сприяє формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в управлінні закладом. ЗДО підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. Для цього педагогічний колектив організував активні форми співпраці:
• «Клуб вихідного дня»;
• «Мамина школа»;
• «День відкритих дверей»
• Бесіди
• Майстер -класи;
• Тренінги .
• Сімейний клуб
• Круглий стіл.
• Екскурсії
У закладі дошкільної освіти постійно проводилось спостереження за дітьми з метою виявлення здібностей до окремих видів діяльності, поповнювався банк даних обдарованих дітей. З цією метою для дошкільнят організовувались гурткова робота на безоплатній основі: художньо-естетичного (Іщенко С.В., Черненко О.О.) і логіко – математичного напряму (Воронова Т.В). З результатами якої могли ознайомитись під час концертів, свят, розваг, конкурсів, виставок.
З метою підвищення рухової активності, в закладі на постійній основі працює гурток з використанням степ-платформ «Юні гімнасти», та з використанням фітболів «Юні гімнасти». Керівник гуртка- інструктор з фізкультури Падалка І.В.
Слід відмітити, що діти, які пішли до школи продовжують займатися в гуртках, секціях, як спортивного направлення так і художньо-естетичного.
З метою збереження, зміцнення фізичного, психічного здоров’я дітей педагогічний колектив протягом 2020-2021 н.р. працював над якісним забезпеченням фізкультурно-оздоровчої діяльності, підвищення рівня фізичного виховання у закладі дошкільної освіти.
Чинне місце в забезпеченні достатньої рухової активності малюків посіли прогулянки. Наявність свіжого повітря, фізичних навантажень дають гарний загартовуючий ефект, внаслідок чого зменшилась кількість дітей, які часто хворіють. Аналіз показав, що у порівнянні з минулим 2019-2020 н.р. кількість пропусків через хворобу значно зменшилась. Зменшилась кількість захворювань на бронхіт, ГРВІ, відсутні крапельні інфекції, дерматити. Кількість дітей від загальної кількості, які не хворіли на протязі звітного періоду становить 75%.
Серед працівників та батьків проведена просвітницька робота щодо профілактики та нерозповсюдження короновірусної інфекції, що дало позитивний результат. За звітний рік перехворіли 1 працівник та 3 дітей на COVID-19.
Медичне обслуговування дітей дошкільного закладу протягом року здійснювалось на безоплатній основі медичним працівником, який входить до штату закладу. Медична сестра старша здійснювала профілактичні заходи, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дитини, організацією фізичного виховання, загартуванням, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил, режимом та якістю харчування. Медичне обслуговування у закладі дошкільної освіти передбачало надання дітям допомоги у збереженні здоров’я та профілактиці захворювань.
Стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку, групових приміщень задовільний. У достатній кількості кухонного обладнання, посуду. Протягом навчального року придбано на харчоблок нові промислові котли, протирочну машину/овочерізку, електронні термометри для визначення температури сирої та готової продукції, замінено посуд у 2 молодшій, різновіковій групі. У закладі розроблено та запроваджено систему НАССР.
Продукти харчування і продовольчу сировину протягом 2020-2021н.р. постачали регулярно та в повному відповідно до заявок. За винятком лютого місяця, коли із-за несвоєчасно проведених тендерних процедур заявки виконувались частково, що позначилося на виконанні натуральних норм – 87%. Із підвищенням плати батьків за харчування та збільшення бюджетних надходженням раціон поповнився блюдами із м’яса яловичини, кисло-молочними продуктами, фруктами. На 100% виконувались натуральні норми картоплі, масла вершкового, яєць, м’яса, сиру твердого на 87-95% – молока, овочів, круп, соку.
Вихователі та помічників вихователів дотримувались режиму харчування дітей у кожній віковій групі. Робили роздачу їжі згідно з вихідними нормами на кожну дитину. Виховували культурно-гігієнічні навички у дітей відповідно до програмових та методичних вимог. Виконувались вимоги санітарних правил щодо харчування дітей в кожній віковій групі. Дотримувались правильної сервіровки столу.
З метою забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони дитинства та запобігання випадкам дитячого травматизму і дотримання порядку повідомлення та обліку нещасних випадків у ЗДО за 2020-2021 н.р. проведено аналіз стану профілактичної роботи з питань безпеки життєдіяльності та охорони життя і здоров’я дітей, який показав, що колективом закладу освіти проводилась достатня робота щодо запобігання травматизму та збереження життя і здоров’я дітей, але потребує посиленої уваги колективу постійно.
Протягом навчального року були розроблені заходи по нерозповсюдженню та попередженню інфекції. Дотримувались карантинні обмеження. Постійно інформували батьків про вимоги безпеки під час карантину та необхідність їх дотримання.
Вчасно проводились обстеження комісією дошкільного закладу музичної зали і спортивного інвентарю на майданчиках, малих форм щодо готовності до нового навчального року.
Помічники вихователів суворо дотримувались правил збереження миючих та дезинфікуючих засобів.
Протягом року у дошкільному закладі поповнювалась база нормативно-правових документів, що забезпечують дотримання законодавства в галузі охорони дитинства та банк даних дітей пільгового контингенту дошкільного закладу.
На нараді при директорі, на засіданні педагогічної ради проводились ознайомлення працівників ЗДО з новими нормативними документами з даного питання.
Заклад дошкільної освіти працює з сім’ями, з дітьми наступних пільгових категорій (станом на 01.09.2020 р):
Пільгові категорії вихованців
№ з/п Пільгові категорії Кількість дітей даної категорії
1 Під опікою 1
2 Діти з малозабезпечених сімей 3
4 Діти з багатодітних сімей 14
5 Діти учасників АТО 9
6 Тимчасово переміщені особи 1
ВСЬОГО дітей пільгових категорій: 28
Сім’ям з дітьми пільгових категорій протягом року надавались пільги щодо сплати за харчування: 50% на харчування – отримували діти з багатодітних сімей та безкоштовне харчування отримували діти із малозабезпечених сімей та діти учасників АТО, діти під опікою, тимчасово переміщені особи.
Важливим аспектом функціонування дошкільного закладу є стан приміщення, території, групових кімнат.
Бюджетні кошти виділені на 2020-2021 н.р. у суммі 4868668 грн на данний момент отримані у повному обсязі. Позабюджетні кошти у суммі 17039 грн використовувались за згодою батьків через піклувальну раду. На рахунку «Співдружність» 9310 грн.
Залучення коштів, отриманих від благодійних внесків батьків, дозволили проводити заходи, які підтримали матеріальну базу установи: для групових майданчиків завезено пісок, оновлені стенди методичної роботи, доукомплектований пожежний щит, замінений водонагрівач у старшій групі «Сонечко», придбані цифрові термоментри на харчоблок, здійснена перезарядка вогнегасників, оновлені матраси та ковдри на дитячі ліжка для молодшої групи «Гномики», виконано ряд ремонтних робіт по благоустрою приміщень закладу, відремонтовано санітарну кімнату середньої групи №1 «Гномики». У різновіковій групі «Квіточка» встановлено нову мийку та змішувач. Пофарбовано ігрові майданчики.
Матеріальні цінності своєчасно оприбутковувалися, про використання коштів закладу щомісяця звітувалося на виробничих нарадах, батьківських зборах, у тому числі на веб-сайті закладу.
Утримання та влаштування будівлі та території закладу відповідає санітарним нормам устрою й утримання дитячих дошкільних закладів. Технічний стан будівлі задовільний.
Таким чином, аналіз роботи дошкільного закладу за минулий рік показав, що освітній процес здійснювався за пріоритетними напрямками згідно річного плану на протязі всього навчального року, такі його принципи, як актуальність, конкретність, об’єктивність, динамічність дотримуються. Для збереження контингенту коллектив працює над покращенням матеріально-техніної бази, привабливим освітнім середовищем, щоб задовольнити потреби батьків в якісній освіті дошкільнят. На веб-сайті, VIBER батьки мають змогу познайомитися з умовами перебування дітей, з основнми напрямами, завданнями та цілями діяльності закладу.
Виходячи з вищезазначеного я як керівник закладу дошкільної освіти ставлю перед собою наступні завдачі:
1) Стимулювати та підтримувати продуктивну, творчу життєдіяльність колективу.
2) Знаходження ефективних шляхів розвﹸязання визначених проблем у роботі закладу.
3) Мотивувати педагогічних працівників до досягнення високих результатів праці та самовдосконалення та висвітлення результатів роботи у засобах массової інформації.
4) Забезпечення високої якості освіти.
5) Стимулювати батьків до спільного прийняття рішень, що стосується роботи закладу.
6) Популяризувати українську мову.
7) Сприяти впровадженню іноваційних технологій у освітній процес закладу.
8) Забезпечувати відкритість та прозорість прийнятих рішень.
Висловлюю подяку всім, хто причетний до освітнього процесу та матеріально-технічного забезпечення діяльності нашого закладу і допомагає у здійсненні всіх тих цілей і завдань, які ставить перед собою педагогічний колектив.
Директор Тетяна БОРОВИК