ЗВІТ
Директора Херсонського закладу дошкільної освіти №44 Херсонської міської ради Боровик Т.В. перед педагогічним колективом та громадськістю за 2024/2025 н.р.
Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005р. № 178, відповідно до «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».
Метою звіту є подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління ЗДО, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.
Загальні відомості про ЗДО:
Знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. Генерала Алмазова, 41-А
Функціонує з 1989 року.
Проектна потужність – 117 місць.
Заклад працює дистанційно.
Територія закладу має огорожу й захищену смугу по всьому периметру з одного ряду зелених насаджень. Кожна група має окремий ізольований майданчик із зеленими насадженнями, тіньовий навіс. На території розміщені земельні ділянки, квітники. Протягом року докладаються зусилля колективу для збереження майна, утримання у належному стані території закладу та прилеглої до неї. Колектив закладу продовжує підтримувати благоустрій на території закладу.
У своєму складі ЗДО № 44 «Струмочок» має 6 вікових груп, які відвідує 95.дітей:
-1 група 6-го року життя;
-5 групи різновікові.
Заклад дошкільної освіти укомплектований педагогічними кадрами на 80% :
• директор – 1;
• вихователь-методист – 1;
• інструктор з фізичного виховання – 1;
• вихователі – 7.
Всього у колективі 28 працівників.
Робочий колектив в цілому працездатний, згуртований, спроможний виконувати поставлені перед ним задачі. У закладі забезпечується відкритість прийнятих рішень. Створюються умови для самореалізації, самовираження кожного працівника.
Освітній рівень педагогічних працівників:
• мають вищу освіту– 9;
Кваліфікаційний рівень педагогічних працівників:
«Спеціаліст вищої категорії» – 3;
«Спеціаліст першої категорії» -5;
«Спеціаліст другої категорії» – 1.
ЗДО «Струмочок» здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:
• Конституцією України,
• Законом України «Про освіту»
• Законом України «Про дошкільну освіту»,
• Положенням про дошкільний навчальний заклад (оновлений)
• Базовим компонентом дошкільної освіти
• Закону України «Про охорону праці»
• Закону України «Про відпустки»
• Закону України «Про мови»
• Власним Статутом
• Освітня програма «Дитина»
• Річним планом роботи на 2024/2025 н.р.
Невід’ємною частиною діяльності закладу є реалізація основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психологічного здоров’я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, виховання потреби в самореалізації та самоствердженні в сучасних реаліях.
Протягом 2024-2025 н.р. педагогічний колектив Херсонського закладу дошкільної освіти № 44 Херсонської міської ради продовжували працювати над науково-методичною проблемою «Інноваційні форми роботи дистанційної освіти в умовах воєнного стану».
Протягом навчального року, відповідно до реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану педагогічний колектив сприяв:
– створенню безпечного, комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу;
– національно-патріотичному вихованню дошкільників у різних видах діяльності;
– плануванню такого змісту освітньої роботи, що відвертав увагу дітей від хвилювань, страхів, зниженню їх тривожності, знаходженню способів для збереження самоцінності дошкільного дитинства за будь-яких умов. ………Головною метою дошкільного закладу є забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку в сучасних реаліях, створення в умовах дистанційної освіти розвивального простору для формування життєвих компетенцій вихованців відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та програми виховання і навчання дітей від 2 до 6(7) років «Дитина».
Діяльність закладу дошкільної освіти регламентувалась планом роботи, який визначав мету, завдання, а також зміст, форми, методи і засоби досягнення поставлених завдань. Робота закладу проводилась у дистанційному форматі і висвітлювалась на таких інформаційних платформах:
• Telegram-канал;
• Facebook-група;
• YouTube-канал;
• Веб-сайт садочка;
• Viber-групи;
• Padlet-дошки;
• ZOOM-конференції.
• Wordwall, Jigsawplanet, Learningapps.
Багато уваги приділялось підвищенню рівня фахової майстерності педагогів. Під час щорічної планової атестації 3 педагоги підвищили свій кваліфікаційний рівень: вихователі (Ірина ПАДАЛКА, Ганна СМІЛЬНИЦЬКА) отримали кваліфікацію «Спеціаліст вищої категорії», вихователь (Наталія ВИПИРАЙЛО) отримала кваліфікацію «Спеціаліст першої категорії». Три педагоги закладу (Світлана ІЩЕНКО, Ганна СМІЛЬНИЦЬКА, Наталія ВИПИРАЙЛО), за консультативної підтримки КВНЗ ”Херсонська академія неперервної освіти ”, прийняли участь у роботі творчої групи над створенням порадника, а саме збірник практичних рекомендацій для батьків дітей дошкільного віку з методичної підтримки в організації освітнього процесу вдома.
Вагома частина педагогів 96% брали участь у онлайн семінарах-практикумах, які проводились через ZOOM-конференції та інші освітні платформи, а саме:
1) Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Освітній серіал. Автостопом по цифрових правах»;
2) Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Освітній серіал. Інтерактивне навчання»;
3)ІППО Всеукраїнська онлайн – конференція з підвищенням кваліфікації
-«Цифровізація атестаційного процесу. Оновлення та нововведення платформи ЄАС»;
-«Розвиток ключових навичок педагога. Підтримка дітей на першому рівні в дошкільних закладах. Інклюзія»;
4)НППУ
-Всеукраїнська онлайн – конференція з підвищенням кваліфікації;
-«Цифровий простір освіти педагога. Сервіси та професійні навички. ЄАС від А до Я»;
-«Штучний інтелект та його можливості в освітньому процесі»;
5)ТОВ «Видавництво Світич» «Дошкільне Виховання»
-«Важливі аспекти патріотичного виховання дошкільнят у сучасних умовах»;
-Віртуальна мандрівка “Дошкільнятам – про Україну”;
-«Плекаємо в малят любов до України засобами мистецтва»;
-«Патріотичне виховання дошкільнят: поради для щоденної роботи»;
-«До осені на гостину: активне пізнання осінньої природи в дошкіллі»;
6)Академія саморозвитку педагога
-«Майстерня зображення з ШІ: курс для педагогів»;
7)Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Освітній серіал «Базові знання з кібергігієни»;
8)Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Майбутні лідери ШІ»;
9)Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Кібергігієна: як захиститися від фішингу»;
10)Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Як захиститися від фейків і дезінформації»;
11)Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Якісне освітнє середовище дитячого садка»;
12)Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «Датааналітик. Вступ до Excel»;
13)Міністерство цифрової трансформації України Дія.Освіта «ChatGPT для підвищення власної ефективності»;
14)ATOMS HUB «Сприяння зростанню та розвитку в складні часи: дошкільна освіта під час війни»;
15)Національна освітня платформа «Всеосвіта»; Всеукраїнська науково – практична онлайн – конференція з підвищенням кваліфікації «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти: досвід, практика, інновації»;
16)ТОВ «Генеза»:
-Всеукраїнські конференції для працівників дошкілля;
-«Практикум сучасного дошкілля. Психологічні основи дошкільної лінгводидактики: розвиток мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку»;
-«Практикум сучасного дошкілля. Мовленнєвий аспект математичного розвитку дітей раннього і дошкільного віку»;
-«Практикум сучасного дошкілля. Естетичне виховання,як психологічний аспект під час війни: допомагаємо дітям зняти напругу та тривожність»;
-«Практикум сучасного дошкілля. Організація ігрової діяльності дітей в умовах реалізації БКДО: LEGO-технології та прийоми мнемотехніки як засоби пізнавального розвитку дітей дошкільного віку»;
-«Практикум сучасного дошкілля. Формуємо математичну грамотність дітей дошкільного віку».
17) Спільний проєкт ЗДО№44 та ЗДО№14 «Освітній інтенсив з медіаграмотності»
18) Тиждень Відкритого Уряду (спільний захід ЗДО №7, 11, 14, 44 м.Херсон) Круглий стіл «Відкритість та прозорість в закладах дошкільної освіти».
Відповідно річного плану роботи ЗДО №44 в 2024-2025 н.р. протягом року були проведені 4 педагогічні ради:
-Педрада №1 «Основні орієнтири та завдання 2024-2025 навчального року»;
-Педрада №2 «Формування екологічної компетентності дошкільників у нових умовах»;
-Педрада №3 «Оптимізація мовленнєвої компетенції дошкільників за допомогою інноваційних методик»;
-Педрада №4 «Час підсумків. Обговорення шляхів поліпшення».
Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року в умовах воєнного стану, показав, що всі вони базувались на таких принципах та цінностях:
• поважне та зацікавлене ставлення до дитини, враховуючи її можливості та здібності;
• орієнтація на особистість дитини, максимальне розкриття її нахилів, здібностей та інтересів;
• визначення спільно з дитиною моральних цінностей і правил;
• заохочення дитини за прояви тих чи інших чеснот;
• прозорість та відкритість;
• врахування індивідуальності кожної дитини;
• свобода педагогічної діяльності.
В цілому робота колективу ЗДО відмічається стабільністю та позитивною результативністю. Пріоритетним завданням на 2024-2025 н. р. було забезпечення розвитку якості дошкільної освіти як важливого ресурсу, що забезпечував максимальне розкриття потенціалу кожної дитини та її майбутнього у всіх сферах життєдіяльності сьогодення.
Аналіз роботи педагогічного колективу показав, що педагоги спрямували свою роботу на різнобічний, гармонійний розвиток дітей. Про це свідчать результати обстежень та підсумкові заняття, аналіз яких допоміг обрати шляхи подальшої роботи педагогічного колективу.
Результати моніторингу роботи свідчать про те, що у вихованців закладу добре розвинена зорово-моторна координація, на належному рівні знаходиться розвиток слухової та короткотривалої пам’яті. У дошкільнят на високому рівні розвинена вольова регуляція. На початку року засвоєння знань складало 85%, а в травні цей показник підвищився до 98%. Це свідчить, що освітня робота проводиться на належному рівні.
Колектив ЗДО, наші вихованці та їх батьки протягом 2024-2025 н. р. приймали активну участь у Всеукраїнських та міських онлайн-заходах:
• фотопроєкт «Діти України за мир!», «Мій домашній улюбленець»,
• флешмоб «День дошкілля – це свято дитинства», «Завдяки тобі»,
• творчий калейдоскоп «Найсолодше свято»,
• тематичний проєкт «Незламний Херсон»,
• обласна акції з нагоди другої річниці визволення міста Херсона та правобережжя Херсонської області #Херсон_нескорене_місто_2024
• поетичний челендж «Мрії дітей Херсонщини», #Країна_щасливого_дитинства,
• новорічний марафон добрих справ «По Україні з краю в край ходить Святий Миколай»,
• квест «Стань помічником Миколая», світлова інсталяція «Хвиля світла»
• відеопроєкт #Коляда_ЗДО44#Україна_колядує_серце_сумує,
• флешмоб «Соборна мати Україна – одна на всіх, як оберіг!»,
• відеопроєкт «Ми даруємо тепло наших сердець»,
• Всесвітня «тиха» акції «Ангели пам’яті»
• IV Міжнародне заняття доброти #заняття_доброти #happypaw #щасливілапки за підтримкою Міністерства освіти і науки України та благодійної організації «БФ» Щаслива лапа
• поетичний челендж «Свою Україну любіть»,
• відеопроєкт «Казка, що єднає»,
• дитячий журналістський проєкт «Писанка мандрує світом»,
• творча майстерня «Барвисті кольори Європи»,
• онлайн – галерея до Дня матері «Обійми рідних сердець»,
• #ПарадВишиванок #А_над_світом_українська_вишивка_цвіте та інші,
• благодійні акції допомоги ЗСУ(збір коштів на потреби ЗСУ, заготовка матеріалів для плетіння маскувальних сіток тощо).
Найактивніші батьки та вихованці закладу в кінці навчального року були відзначені подяками за плідну співпрацю та активну участь у освітньому процесі.
У закладі дошкільної освіти постійно проводились онлайн-спостереження та велась дослідницько-експериментальна діяльність з метою виявлення здібностей дітей, але основною формою взаємодії були відеоконференції на платформі ZOOM, що дало можливість встановити тісний візуальний контакт між дітьми, батьками та педагогами. Ефективною, цікавою та інноваційною формою роботи з дітьми стала інтерактивна ігрова діяльність. Упродовж року на освітніх платформах Wordwall, Jigsawplanet, Learningapps, відповідно до тематики тижнів календарно-тематичного планування, вихователями закладу було розроблено понад 350 інтерактивних ігор. На каналі садочка в YOUtube створено понад 200 відеоматеріалів освітнього контенту. На інформаційних платформах нашого закладу було створено цікаве різноманітне освітньо-пізнавальне середовище, яке сприяло створенню позитивно-емоційного стану дошкільників, про що свідчить активна участь дітей та їх батьків у освітньому процесі. З результатами яких всі могли ознайомитись під час щотижневих онлайн-звітів досягнень дошкільників «Зворотній зв’язок від наших вихованців». Попри нестабільність та виклики сьогодення, педагоги постійно тримали зв’язок із батьками і мали актуальні дані про місце знаходження кожної дитини.
Такі форми взаємодії з батьками, як опитування, консультації, поради, загальні групові конференції, сприяли підвищенню їх рівня освіченості з питань вікової психології, психологічного комфорту дітей в сучасних реаліях, партнерських взаємин між вихователями, дитячим садком. Застосовувалися консультації з метою надання психологічної допомоги, у зв’язку з військовими подіями на території України. Додатково відбувалося інформування батьків щодо допомоги дітям у подоланні негативних наслідків, травмуючих подій та адаптації до нових обставин їхнього життя – в умовах воєнного стану. Проводилась робота з батьками щодо психологічного супроводу дитини у воєнний час, надавалась консультативна підтримка щодо допомоги дітям впоратися з тривожністю під час воєнних дій.
Пріоритетним завданням у роботі закладу залишилось збереження життя та здоров’я всіх учасників освітнього процесу, тому відповідальні особи пройшли навчання з ЦЗ, ОП та ПБ. У закладі на постійній основі проводились онлайн навчання з пожежної безпеки, безпеки життєдіяльності та охорони праці. Проводилися онлайн-інструктажі за допомогою електронних гугл-форм, відомості про які заносилися у журнал обліку проходження інструктажів. Упродовж року були організовані тематичні інформаційно-роз’яснювальні зустрічі з працівниками поліції Херсона для батьків, вихованців та працівників Херсонських ЗДО №7,14,21,44 по темам «Мінна безпека» і «Шахрайство в інфопросторі».
Незважаючи на умови сьогодення, з метою збереження та зміцнення фізичного, психічного здоров’я дітей, педагогічний колектив протягом 2024-2025н.р. продовжував працювати над якісним забезпеченням фізкультурно-оздоровчої діяльності, підвищення рівня фізичного виховання у закладі дошкільної освіти.
Протягом року у дошкільному закладі на онлайн-нарадах при директорові проводилось ознайомлення працівників ЗДО з новими нормативними документами, що стосується умов праці під час воєнного стану.
Таким чином, аналіз роботи дошкільного закладу за минулий рік показав, що освітній процес здійснювався за пріоритетними напрямками згідно річного плану протягом всього навчального року, такі його принципи, як актуальність, конкретність, об’єктивність, динамічність дотримуються. Для збереження контингенту колектив працює над покращенням дистанційної освіти та висвітленням результатів роботи, щоб задовольнити потреби батьків в якісній освіті дошкільнят.
Виходячи з вищезазначеного, я як керівник закладу дошкільної освіти ставлю перед собою наступні задачі:
1. Стимулювати та підтримувати продуктивну, творчу життєдіяльність колективу в реаліях сьогодення.
2. Знаходити ефективні шляхи розвﹸязання визначених проблем у роботі закладу.
3. Мотивувати педагогічних працівників до досягнення високих результатів праці, самовдосконалення та висвітлення результатів роботи у засобах масової інформації.
4. Забезпечувати високу якость освіти.
5. Стимулювати батьків до спільного прийняття рішень, що стосується роботи закладу.
6. Популяризувати українську мову.
7. Сприяти впровадженню інноваційних технологій у освітній процес закладу.
8. Забезпечувати відкритість та прозорість прийнятих рішень.
Висловлюю подяку всім, хто причетний до освітнього процесу та забезпечував його функціонування в такий складний час для країни. Щиро вдячна Вам за активну участь, співпрацю, підтримку та допомогу під час дистанційного навчання. Згуртованість та взаємодопомога всіх учасників освітнього процесу вкотре доводить, що спільними зусиллями впораємося з усіма викликами сучасності та впевнено будемо рухатись до перемоги!
Дякую за увагу!
Директор Тетяна БОРОВИК